Viser resultater 1 til 3 av 3
    Cadet 1
    Medlem siden
    Jan 2008
    Svar
    3

Standard ekstern mikrofonstøy

Hei,

Kjøpte en latterlig billig og sikkert ikke altfor bra mygg på ebay. Når jeg kobler den til stereoanlegget blir lyden ok, men når jeg kobler den til videokameraet blir det en del lydstøy (panasonic gs 500). Har kjøpt ledninger og koblinger på ClasOhlson. Det jeg har lagt merke til er at hvis jeg setter en splittutgang i kameraet og kobler på en hvilken som helst ledning i det andre hullet som er ledig reduseres støyen betraktelig og lyden blir ganske bra. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få bukt med denne støyen. Som dere sikkert skjønner er jeg rimelig grønn på dette området.

Takker for svar.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

Jeg tror ClasOhlson er problemet. Man kan ikke handle kabler der. Men enn splittutgang? Som i at den deles i to? Sånt er aldri bra. Ikke at jeg ser hva lydutgangen har med lydinngangen å gjøre, men om du får bedre lyd av det du nevner her, så hvorfor ikke gjøre det? Latterlig billig og ClasOhlson er å be om bråk, eller i dette tilfellet støy.

Har du noen lydklipp hvor man kan høre forskjellen på med og uten splittutgangen din? Fiklet så mye med støy at det begynner å bli interessant å se om jeg kan få det vekk uten at hele lydsporet kommer fra en fiskebolle.

Cadet 1
    Medlem siden
    Jan 2008
    Svar
    3

Har ingen lydspor liggende nå, men kan se hva jeg får til. Hadde ingen planer om å bruke denne splitten som er slik du beskriver den, prøvde bare tilfeldigvis. Hvis jeg koblet til en ledning uten noe i andre enden, eller feks et headset jeg ikke skulle bruke til noe, ble støyen omtrent borte.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •