Viser resultater 1 til 1 av 1
    Lieutenant Junior Grade Andrès sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    63

Standard Ekstra utstyr for Sony HDR-SR5E/ Nybegynner som trenger hjelp

Det har seg slik at jeg vil "oppgradere" kameraet mitt(Sony HDR-SR5E) litt for å kunne lage en mer "film look". Jeg er nokså ny på dette felter og har dermed ikke den store kunnskapen om kameraer og utstyr så tenkte jeg kunne spørre et par spørsmål og håpe at noen kan svare på dem=)

Jeg har sett at flere har anbefalt JAG35st som en god 35 mm adapter. Jeg lurer på om denne vil passe til mitt Sony kamera, eller om den bare passer til Canon? Jeg trenger sårt muligheten til manuelt fokus.

Jeg har også fått med meg at ved å bruke en slik 35 mm adapter så vil bildet på LCD skjermen snu opp ned(som jeg må senere fikse i post.) Er det noen muligheter å gjøre noe med dette slik at jeg slipper å snu vært eneste shot i post? Har tenkt på en ekstern monitor til å ha oppe på kameraet, men som det er sagt i tidligere poster her koster det fort 5000-6000 kr, noe som er i det dyreste laget for meg for tiden.

Annet jeg lurer på er om kameraet mitt har mulighet for å koble til en ekstern mic? Jeg ser at den har mulighet for å sette mic oppå, men ja som sagt så er jeg fryktelig ny på dette så har ikke lyst å kjøpe ekstra utstyr for flere 1000 kr og så finne ut at det ikke er kompatibelt med kameraet mitt.

Så hvis noen faktisk hadde tatt seg tid til å hjelpe meg litt hadde jeg satt virkelig stor pris på det, men ser også at dette kanskje kan være litt i meste laget for hva folk har lyst å bruke tiden sin på.

PS. Alle anbefalinger av alle slags sort tas hjertelig i mot!!
    Sist endret av Andrès; 13th July 2009 kl 23:40

Lignende tråder

1. Nybegynner hjelp i Premiere/After Effects
    Av steffenz i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 6
    Siste tråder: 10th October 2011, 02:05
  2. Trenger hjelp med sony DCR-SR75
    Av knutarn i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 0
    Siste tråder: 19th February 2009, 13:25
  3. noen som trenger skuespiller til en av filmene sine? eller et ekstra crewmedlem?
    Av the tornado i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 2
    Siste tråder: 9th January 2009, 14:18
  4. Ekstra utstyr!?
    Av Bulken i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 7
    Siste tråder: 9th August 2006, 22:40
  5. trenger hjelp med tidskodestilling på SONY-DSR 300..
    Av Ustabil-Kim i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 2
    Siste tråder: 10th December 2005, 17:24

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •