Viser resultater 1 til 4 av 4
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Erfaringer med XH-A1?

Hei hei hei.

Nå leter jeg fram mine siste pengereserver for å kjøpe et HD kamera. Jeg har blinket ut Canon XH-A1 som mitt valg. Hvis noen har lyst til å skyte inn fordeler og ulemper, om jeg kommer til å bli fornøyd eller angre, så snakk i vei.

Og btw, ser mange selger sine XH-A1 for 25.000. Hvordan er det mulig når de selges nye for samme pris i USA, og for 28.000 på fotovideo.no? :O

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard

Det er mulig når folk som ikke vet bedre å gjøre skikkelig pris skjekking og være pris bevist, enkelte folk går tross alt på forskjellige svindler. Jeg sier ikke at det er svindel å selge kameraet til for høy pris, men det går alltids an å prute litt

Ved 20.000 begynner vi å snakke fornuftig pris for dette 3 år gamle kameraet.

Du kan lese litt om kameraet her: http://www.akam.no/artikler/canon_xh-a1/36537
    Sist endret av THX; 18th January 2010 kl 00:11
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Rogaland, Sandnes
    Svar
    119

Standard

Jeg har hatt mitt Canon XH-A1 kamera i 2 år nå, og har mye godt å si.

For å starte med at det er et generelt fint kamera utseende messig er det også godt i hånden, og de manuelle innstillingene har fått fine plasser utpå kameraet, så man slipper og rote i menyer.

Man har utrolig mange muligheter når det kommer til fargejusteringer, både kontraster og farger generelt. Man kan lage egne presets, eller man kan laste ned. Skyter du f.eks en fler-kamera sammen med hvx kameraer kan du laste ned hvx-fargepreset for å få lik farge på xh-a1'en.

Du har 2 xlr-inputs, fin og god skjerm som jeg synes er mye mye skarpere og bedre enn andre skjermer i den klassen.

Ved bruk av 35mm adapter har den en genial funksjon. Mange stresser med tape over fokus og zoom hjulet når de har funnet rett backfocus og zoom. Her kan man lagre dette som en preset og 2 trykk så er man tilbake til de samme innstillingene. Det er en fin vane og trykke inn disse to hver gang man går på nytt opptak for å være sikker på at alt er som det skal.

Alt i alt et utrolig fint kamera.

Ellers kan jeg jo si at jeg selger mitt kamera selv nå, så hvis du er interessert så kan du sende meg en mail til regivest@gmail.com

Nå lurer sikkert du på hvorfor jeg skal selge kameraet når jeg nettopp hadde så mange fine ord om det. Det er rett å slett fordi at jeg skal gå over til 5DMKII på grunn av størrelsen på xha1 + SGpro i forhold til det, og fordi jeg liker bedre filbasert arbeidsflyt.
    Fishbox Media

Canon 5D Mark II + Redrock DSLR Cinema Bundle

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard

Da har du fått mail

Men tar gjerne imot flere råd i mellomtiden!

Lignende tråder

1. Erfaringer med trådløs lyd?
    Av Cyclops i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 1
    Siste tråder: 7th January 2008, 15:25
  2. XH A1 Noen erfaringer?
    Av tskippe i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 16
    Siste tråder: 13th December 2007, 22:35
  3. Sony HVR-A1P - Erfaringer?
    Av tskippe i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 0