Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard Et lite spørsmål om overføring

Hei
    Jeg har et harddisk kamera (sony hdrsr11) og når jeg skal overføre pcen bruker jeg usb 2.0. Jeg har merket at det er av og til at frameraten er ganske variabel, selv om instillingen på kameraet er det samme. har dette noe med at pcen går har mye ting på gang i det jeg overfører, eller er det andre grunner.

Også, er det mulig å overføre fra kameraet mitt via HDMI? eller er det bare en visningskabel?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: Et lite spørsmål om overføring

USB går gjennom prosessoren vs. FireWire som går via egne chips, kretser og annet teknisk dilldall jeg ikke har snøring på - så ja - driver du med andre ting vil det ha påvirkning på overføringshastighet og evt andre ting.

HDMI kan brukes, dersom du har et kort eller en USB dongle med støtte for HDMI. Sjekk ut Intensity. Den regner jeg med du får kjøpt hos Video 4, VideoUtstyr, Humac, etc.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Jeg har en HDMI inngang. Vil det funke med den? og har laptop btw, så har ikke så stor plass til ekstra ting...

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Det du har er en HDMI-utgang Du kan kjøpe et intensity-kort, men med en laptop kreves det ekstra utstyr for å bruke det, som koster mye mer enn selve kortet.

At overføringshastigheten vil svekkes litt hvis du driver med andre ting høres rimelig ut, men at frameraten når du spiller av de overførte filene er variabel, det høres merkelig ut. Sikker på at det ikke kommer av at disse filene er hardt komprimerte, og at det kreves mye ressurser for å spille de av i real time?
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Det jeg tror er at jeg har begynt å bruke Sony Vegas Pro i stedenfor Platinum. Hadde også oppe noen for mye programmer, slik at i overføringen hoppte nok pcen over noen frames. had AVCHD kamera, så det er litt vanskelig for pcen å ta det opp, eller det krever mye, og jeg har en pc som er litt under det de anbefaler for AVCHD.
    Men den forklaring høres mest rimelig ut.

Men er det noen fordeler i å overføre via HDMI i forhold til USB 2.0? går det bare raskere(saktere) eller blir det bedre bildekvalitet?

takker for svar så langt

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Du vil ikke tjene noe på å overføre via HDMI, og lagre i et bedre format, kvalitetsmessig. Du vil på en annen side få filer som er større, (ofte mye større) og mindre cpu-krevende, men det kan også oppnås ved å overføre via USB, for så å konvertere filene. Med andre ord: ikke bruk penger på et intensity-kort hvis du planlegger å kun bruke det til å capture innspilte filer fra kameraet. Live capture blir en helt annen sak
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •