Vist det er lyder i filmen du skal ha, er det bare å bruke halv kanon når du lager lyden, jo bedre utstyr jo bedre lyd.
Ikke sats på lyd redigeringen, den kan bare hjelpe til en viss grad :wink:
Har dere noen forslag til program/ting jeg burde kjøpe for å kunne få lyden til å bli bra og høy så alle hører det?
Jeg driver med en serie skjønner dere, "Uskyldig Dømt". Handler om noen korrupte politifolk, en som har blitt lurt og fått hukomelsen slettet og noen ungdommer som havner uskyldig på et Barnehjem for drap de ikke har begått! Også skal de jo rømme..![]()
VH: Wannabe Regissør!
Vist det er lyder i filmen du skal ha, er det bare å bruke halv kanon når du lager lyden, jo bedre utstyr jo bedre lyd.
Ikke sats på lyd redigeringen, den kan bare hjelpe til en viss grad :wink:
Hørres spenende ut synes eg, fortell litt om prosjekte å hvor i landet du filmer?
Nå driter jeg i hvilket budsjett du har, men dette koster ikke all verdens egentlig. Bruk en veldig retningsstyrt kanon med zeppeliner og evt. pels/vindtrekk dersom dere er ute i vær og vind. Sørg for at den som opererer med boomen vet hva han driver med, lek og lær og finn ut hvor "klåfingra" han kan være med boomen - det blir VELDIG lett lyd dersom man driver å flytter eller løfter på fingrene.
Om mulig, gjør opptak på DAT!
Det går an å bruke Magix audioCleaningLab. Beregnet til å rense lyd fra kassetter og vinylplater ol. Kan også gjøre lydbildet bedre fra opptak av vanlig kamera-mic. Koster ca. kr 500,- på Expert eller Clas Ohlsson.Opprinnelig postet av Andy-Boy
Gratisprogrammet Audacity kan også være kjekt og ha. Husk bare på at om du skal forsterke kun bass eller diskantområdet, må du klikke på normaliser audio først, ellers risikerer du forvrenging av lyden. Begge programmene fjerner støy og sus, men Magix kan har også en oversiktlig EQ.![]()
Bokmerker