Viser resultater 1 til 2 av 2
    Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard Få vekk 3 sekunds slo-mo sperre (sony hdrsr11)

Hei
    Som emnenavnet sier så har jeg lyst til å fjerne 3 sekundssperren på slo-motion filminga mi... Er dette mulig? Via programvare eller instillinger, ikke vet jeg, men det hadde vært digg å hatt litt lenger tid.
    Også: Er det noen som vet hva som hindrer kameraet mitt i å ta slo-mo i full hd som resten av filminga? Ser at slo-mo blir i en mye mye lavere kvalitet.

Isak

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard

Nå kjenner ikke jeg kameraet, men mistenker at dette ikke er en "sperre".

Slow motion i form at å ta flere bilder feks 50, 100 eller 150 gjør at man trenger å behandler og lagre mye mer data enn hva som normalt håndteres av kameraet. Dermed trenger kameraet enten raskere lagring eller en buffer for å mellom lagre det før man skriver til disk/minnekort/tape.

Kvalitetsmessig er det nok gjort for å redusere datamengden som må behandles og kodes til video.

I tilegg er AVCHD en ekstremt tung kodet å både kode og dekode, sånn for å gi videoprosessorene enda mer arbeid...

Selv Sony PDW-F800, Xdcam422 skulderkamera, opererer med lavere horisontal oppløsning når det skyter for å lage slow motion. Panasonic(og Sony Ex1/3) kan lagre slow motion i full kvalitet uten tids sperrer ut over lagringsmediet, men da i 720p.

Men som sagt jeg kjenner ikke kameraet, prøv å søke litt på google rundt om det er mulig. Men om du legger inn feks. en firmware hack så ryker all garanti på kamera og du kan i prinsippet ødelegge det.

Lignende tråder

1. Framerate HDRSR11
    Av IsakL i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 6
    Siste tråder: 19th February 2009, 12:12
  2. Adapter linse til HDRSR11
    Av IsakL i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 0
    Siste tråder: 12th February 2009, 17:55
  3. Musikkvideo- Komme Meg Vekk
    Av bajazz i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 12
    Siste tråder: 4th March 2008, 15:35
  4. TA VEKK SENSUREN! ELLERS DØR BABYER!!!!
    Av Ustabil-Kim i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 31
    Siste tråder: 23rd February 2008, 16:28
  5. Ta vekk trampoline?
    Av Tafjor i forumet Visuelle effekter
    Svar: 9
    Siste tråder: 8th September 2006, 12:23

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine