Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 18
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Får ikke spilt inn hele klipp i FCP

Yo.

Jeg har filmet en konsert. 5 kameraer, 10 timer tape. Dette skal naturlig nok synkes.

Nå får jeg ikke, uvisst av hvilken grunn, spilt over hele klipp til maskinen. Av og til så kutter den ut å spille inn, så jeg får et hakk midt i sangen. Likevel starter den å spille inn etter noen sekunder, men da må jeg altså spole tilbake, finne sekundene som mangler, spille de inn og synke de.

Dette skjer 3-4 ganger hver gang. Jeg vil spille inn et helt klipp, fatter ikke hva som skjer.

Noen ideer?

Nyttig info: Bruker Final cut pro 6, materiellet er HD, spiller inn på systemhardisken, ja jeg har nok diskplass, nei har ikke opplevd dette før.

Alle råd belønnes med velsignelse.

Lieutenant
    Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Rissa
    Svar
    125

Standard

Er maskinen din gammel? Hvor mye plass er det brukt på maskinen din? Har du mange andre klipp akkurat der du legger dem nå? Kan du prøve å legge inn klipp som ikke er i HD? (Det kan være fordi det er snakk om så store filer). Er kasettene gamle? (Om det er det du bruker)

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard

forrige generasjons iMac, den skal duge. Har spilt over HD før (dog fra et annet kamera) og det har gått smertefritt. Tror jeg har 16GB ledig, og klippet vil ta rundt 10-12 av de, men jeg har satt opp at FCP spiller inn helt til det bare er 1 GB ledig.

DV-kassettene er helt nye. Har ikke andre klipp der jeg legger de nye filene.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Bruk Macen som anker og gjør det med PC i stedet. Det er nok det beste forslaget.

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Standard

Du har 16 GB ledig på systemdisken ??!? Og lurer på hvorfor du ikke får inn video uten problemer der ? Ok, jeg tror du bør lese deg opp på hvordan en datamaskin fungerer, filsystemer, fragmentering osv.

16GB ledig på systemdisken er ikke engang I NÆRHETEN av nok.

1. ALDRI bruk systemdisken til videoredigering

2. Sørg for å ALLTID ha MINST (helst mye mere) enn 10% ledig kapasitet på systemdisken.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard

Aldri bruke systemdisken til redigering? Hva gjør man da? Jeg har ikke råd til noen superraske SATA fuckers. Det jeg vanligvis gjør er å spille det rett inn på en ekstern hd, men det funker ikke nå, det var det jeg trodde var feilen først.

Dessuten er det et lite helvete å redigere på vanlige eksterne harddisker, de er trege som f.

Men det burde jo gååå da, å legge over et 10 gb klipp på mac-en, da har jeg 6 gb ledig, SÅ overføre det til en ekstern og fortsette sånn.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Med tanke på utstyret ditt og begrensningene som følger, så skjønner jeg ikke helt hva du driver med HD for. Man kjøper ikke moped for å ta med seg campingvogn.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard

med tanke på skjegget ditt og det at du ender opp i helvete, skjønner jeg ikke hvorfor du sier det.

Jeg har en grei iMac, jeg kan fullt ut redigere HD, men jeg gjør det på eksterne harddisker, er det du synes er sjukt? Det jeg vil ha hjelp med nå er en feil, jeg har lagt over HD tidligere, og det har funket. Jeg får redigert materiellet uten problemer. Totalt har jeg rundt 3 terra med plass.

Men de to eneste forslagene er altså at jeg enten frigjør 50 gb til på harddisken, eller at jeg kjøper meg ny Mac Pro og et raskt eksternt kabinett til 100 tusen kroner?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard

Så, så folkens..

Fredo - faktum er at det går fint an å REDIGERE på systemdisk. Det blir noe annet å SKRIVE en konstant strøm med data som f.eks. video. Spesielt når det er snakk om systemdisken, som generelt jobber med andre ting enn bare å bli matet med video.

Du trenger ikke en Mac Pro - men det hadde ikke skadet noen å ha en vel?

Et eksternt kabinett til 100.000+ blir fort tre-fire XSAN RAID-servere som i bunn og grunn er en flatpakket Mac Pro med mulighet for å bygge ut til fiberoptisk RAID. Det hadde vel heller ikke skadet noen å fått noe sånt i hendene...

Har du mulighet til det kan du sjekke ut SOHOTank. Sett opp et par disker i RAID0 for beste skrive/lese-hastighet og kjør på. Du bør ikke legge opp til å ha diskene proppfulle, om det er RAID eller systemdisk - de må få litt pusterom å jobbe i, med midlertidige og faktiske filer.

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Standard

Jeg redigerer HD (DVCPRO HD, MPEG2, Apple Pro Res osv) på en forrige generasjons iMac og eksterne disker, det går så det griner det.

Jeg bruker FW800 docking stasjoner, og vanlige 3,5" SATA disker. Billig, enkel og genial løsning. Joda, det finnes systemer med mere fart, men det fungerer bra nok.

Men å redigere / forsøke å capture til en STAPPFULL, OVERPROPPA systemdisk, og lure på hvorfor det ikke går, nei da tror jeg ikke data er ditt fagfelt for å si det forsiktig.

Tro meg, du vil ALDRI få til noe på en disk som er overfylt, enten den er intern, ekstern, systemdisk, FAT32 disk, megaraid disk, eller hva som helst.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. klipp fra kameraet går ikke inn i vegas!
    Av JokkeProductions i forumet Programvare
    Svar: 1
    Siste tråder: 28th April 2009, 14:31
  2. Overgang fra klipp-klipp
    Av Happy i forumet Visuelle effekter
    Siste tråder: 22nd October 2006, 17:15
  3. Klipp fra dvd-film til foreks. .avi klipp? HASTER!!!
    Av Mazter_Man i forumet Programvare
    Svar: 2
    Siste tråder: 10th March 2006, 18:11
  4. Gjøre flere klipp til et klipp?
    Av Westad i forumet Programvare
    Svar: 14
    Siste tråder: 19th July 2005, 12:55
  5. Får ikke inn hele adressa til filmen!
    Av OriginalDenito i forumet Forumfunksjoner og spørsmål
    Siste tråder: 13th September 2004, 19:54

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •