Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    60

Standard Field forstyrrelser på Pc skjerm?

Jeg har hørt at video har fields , bildestriper som vises vekselvis på Tv.

Det jeg lurer på er at når jeg arbeider i After Effects så vises videobildet på Pc skjermen som det er feil med fields intillingen. Bildet skurrer på en måte og er ikke helt klart.

Er det fordi jeg ser videobildet på Pc skjerm?

Vil bildet bli klart hvis jeg omformer videoen til DVD først og så viser den på Projektor eller TV?

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

En god del video kjøres med fields ja (interlacing).
    Og når en viser fieldbasert video direkte på PC så vil en ved panoreringer osv se feltene ja... Disse vil en ikke se når videoen blir vist på TV igjen.

Når du skal innom masse greier i After Effects så tror jeg det er lurt å de-interlace det rett etter du har importert det. Dette fordi en ofte legger på masse andre ting som ikke er fieldbaserte (animasjoner, bilder osv). De-interlacing kan gjøres direkte i redigeringsprogrammet du bruker til å importere før du åpner filene i After Effects, eller det kan gjøres direkte i After Effects. Bare se etter et videofilter som heter de-interlace e.l.
    Dersom du skal bruke det så husk og velg "even fields" da det er det som er korrekt med DV PAL materiale. Dersom det er NTSC materiale du redigerer så velg "odd fields".

Men grunnen til at det vises feil i After Effects kan være noe annet også... Hvis du f.eks. har et After Effects prosjekt som er NTSC (odd fields) og legger inn et klipp som er PAL (even fields) så blir det krøll... Dersom det er dette du har gjort så blir det krøll på flere andre områder også (framerate og oppløsning blant annet).

Om bildet vil bli klart dersom du viser det på TV er vanskelig å si... Det kommer ann på hva problemet er... Dersom problemet kun er at du viser det på en PC-skjerm og det ikke er noe feil prosjektinnstilllinger involvert osv, så tror jeg det vil bli riktig igjen når du viser det på TV. Men det vil det også bli dersom du de-interlacer det, så hvorfor ikke bare gjøre det....
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    60

HurraH !!! Nå fikk jeg svar på masse på ønskelisten
    Jeg har sjekket at filmen er importert som Pal, så det skal være i orden.
    Men det andre du nevner skal jeg sjekke ut straks .
    Takk

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •