-
26th February 2007, 13:24
Citizen
Filmimg av travløp...
Hei alle!
Jeg har et par år filmet ponnitravløp på travbaner rundt om på østlandet med et Canon MVX 150i kamera og det har vært ganske greit. Nå har jeg planer om kjøpe et Canon XM2 kamera. Når jeg filmer på travbanen er det ofte på ettermiddagen i halvmørket. Noen ganger er det sol og snø og veldg hvitt ute. For å få med detaljer er jeg avhengig av god zoom, noe XM2 skal ha, men jeg lurer på hva annet jeg egentlig bør investere i samtidig med kjøp av kamera. Er det noen med erfaring som kan gi meg gode råd om filming utendørs....
Endel av filmene mine ligger på www.fevang.as
Roar Fevang, Andebu :lol:
-
26th February 2007, 15:17
Lieutenant Commander
Filmimg av travløp...
Nå har jeg bare tittet på 2006.09.16 - Drammen men siden du skal bruke mye zoom kan det være lurt med et stativ som holder kameraet i ro når det skal være i ro og beveger jevnt når du vil bevege det.
Kanskje tenke litt mer på hvor du skal plassere deg, så litt rart ut når de løp bak alle publikummene som sto og så på.
Kom deg nærmere eller høyere opp.
Siden du nå får to kameraer kan du jo spørre en kompis om han vil stå på andre siden og filme, da kan du etterpå redigere sånn at du skifter til det kameraet som har best sikt og mest spenning i bildet når det andre blir kjedelig bak rosa capser. :wink:
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker