Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Junior Grade lowertimes sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    46

Question Flash eller HDD

Heisann,

jeg har tenkt å kjøpe meg et videokamera, men jeg er usikker på om jeg skal ha et med flash minne, eller om jeg skal ha et med harddisk.

Jeg har ikke tenkt å kjøpe noe annet enn Canon, siden jeg vet at det kvalitet for pengene.

Som jeg har merket er kameraene med flash-minne veldig små, og jeg vil helst ha noe med litt størrelse, - så den kan være bedre å holde i, og at den ikke blir for lett(med tanke på mye risting i bildet).

HDD videokameraene så vidt jeg vet tåler mindre siden det er flere løse deler inni, og at harddisken kan lage litt lyd, som kan høres når man spiller det av på data'n. Men kameraet er større, og det er jo en bra ting for meg.

Modellen jeg har sett på som er flash minne basert er Canon HF200.
    Og med HDD blir det nok enten HG10 eller HG20.

Hva er fordeler og ulemper med HDD?
    Fordeler og ulemper med flash vet jeg nogen lunde.

Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    46

Standard

Ingen som vet noe om dette?

Lieutenant Commander fullbartender sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Norway/Vestfold/Oslo
    Svar
    217

Standard

jeg vet ikke hva du skal filme for noe, men teknologien innen "Flash" og SD kort er GODT på vei og allerede i 2010 kommer det nok et 2TB SD kort (SDXC - http://www.sdcard.org/developers/tech/sdxc) som burde holde i massevis. Flash er både lettere og raskere å håndtere inn/ut av kameraet og man har plass til flere Flash-kort i bagen enn harddisker.

For min del ville jeg hatt både Flash og koblingsmuligheter for HD... men i den prisklassen du ser i (som jeg tipper ikke overstiger 10000) så er vel det for mye å forlange.

Jeg ville gått for Flash ^^
    www.kkbfilm.no
    www.vimeo.com/user3576675
    www.youtube.com/fullbartender
    www.bagamoyo.no

Canon 7D
    SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
    RÖDE NTG-3
    BACHTEK DXA-6A
    MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
    Steadicam Merlin

Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    46

Smile

Sitat Opprinnelig postet av fullbartender Vis post
    jeg vet ikke hva du skal filme for noe, men teknologien innen "Flash" og SD kort er GODT på vei og allerede i 2010 kommer det nok et 2TB SD kort (SDXC - http://www.sdcard.org/developers/tech/sdxc) som burde holde i massevis. Flash er både lettere og raskere å håndtere inn/ut av kameraet og man har plass til flere Flash-kort i bagen enn harddisker.

For min del ville jeg hatt både Flash og koblingsmuligheter for HD... men i den prisklassen du ser i (som jeg tipper ikke overstiger 10000) så er vel det for mye å forlange.

Jeg ville gått for Flash ^^
    Okay, takker for det, tipper jeg går for Flash da

Cadet 3
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    7

Wink Canon video?

Det er ingen grunn lenger til å kjøpe kamera med harddisk. Minnekort/internt minne burde dekke normale behov for opptakslengde, og det er gjort på 10 sek å skifte kort. Så slipper du også å låse kamera til redigeringsutstyret ditt når du skal laste over i Mac´en. Og kameraet tåler mye tøffere mekaniske påkjenninger. Men hvorfor Canon? De er gode på stillbilder/foto, men utmerker seg ikke på video. Kjøp SONY eller Panasonic. Kan anbefale SONY HDR-CX505 med den beste bildestabilisatoren jeg har sett på noe videokamera, veldig bra bildekvalitet selv i dårlig lys og 32GB innebygd lagring. Vil du gjøre kameraet tungt, kan du bare henge på en vekt eller et stativ. Bildestabilisatoren fjerner faktisk problemet med et lett kamera.

Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    46

Standard

Sitat Opprinnelig postet av videojac Vis post
    Det er ingen grunn lenger til å kjøpe kamera med harddisk. Minnekort/internt minne burde dekke normale behov for opptakslengde, og det er gjort på 10 sek å skifte kort. Så slipper du også å låse kamera til redigeringsutstyret ditt når du skal laste over i Mac´en. Og kameraet tåler mye tøffere mekaniske påkjenninger. Men hvorfor Canon? De er gode på stillbilder/foto, men utmerker seg ikke på video. Kjøp SONY eller Panasonic. Kan anbefale SONY HDR-CX505 med den beste bildestabilisatoren jeg har sett på noe videokamera, veldig bra bildekvalitet selv i dårlig lys og 32GB innebygd lagring. Vil du gjøre kameraet tungt, kan du bare henge på en vekt eller et stativ. Bildestabilisatoren fjerner faktisk problemet med et lett kamera.
    Jeg velger Canon fordi jeg har sett på test videoer og liker det jeg ser der. Og HF200 som jeg mest sansynelig kommer til å kjøpe har de mulighetene jeg vil ha, gjenger til å sette på en forsatslinse, mikrofon utgang og noen andre småting.

Det Sony kameraet du anbefaler er utenfor min prisklasse, så jeg kjøper ikke den.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2008
    Svar
    79

Standard

Hadde heller kjøpt Canon HF S10. Et bedre kamera som har gått ned kraftig i pris i løpet av ifjor høst. Det har innebygget flashminne i tillegg til et utskiftbart.
    http://prisguide.hardware.no/produkt/105491&view=images

Har kjøpt det selv og er fornøyd. Jeg driver også og tester ut med 35mm adapter i disse dager.

Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    46

Standard

Sitat Opprinnelig postet av jall Vis post
    Hadde heller kjøpt Canon HF S10. Et bedre kamera som har gått ned kraftig i pris i løpet av ifjor høst. Det har innebygget flashminne i tillegg til et utskiftbart.
    http://prisguide.hardware.no/produkt/105491&view=images

Har kjøpt det selv og er fornøyd. Jeg driver også og tester ut med 35mm adapter i disse dager.
    Joda, et bedre kamera, men også dyrere enn det jeg har råd til.
    Har funnet HF200 til ca. 4300,- så jeg syns det er valuta for pengene.

Hadde jeg hatt råd hadde jeg selvfølgelig kjøpt en av S modellene.

Lignende tråder

1. My first muzzle flash =)
    Av SnurkenMedia i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 15
    Siste tråder: 27th May 2007, 20:29
  2. Film til SWF (Flash)
    Av steffenz i forumet Programvare
    Svar: 1
    Siste tråder: 9th August 2006, 14:21
  3. Flash film!
    Av Chaos i forumet Programvare
    Svar: 31