Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Forbedring?

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Forbedring?

Hei, lurte på dette: Jeg har et Canon mv880x kamera, som fungerer forholdsvis greit til enklere filmer, og helt grei kvalitet på bildet. men saken er at jeg gjerne vil ha bedre kvalitet så man får en "viss" følelse av profesjonnalitet, og vurderer oppgradere til Sony VX2100 eller lignende kamera. men har ikke ubegrenset med penger, så er det verdt å oppgradere til det? vil jeg merke en kraftig forbedring? går ikke noe særlig høyere opp en 25.000 klassen, så ikke kast inn forslag på bedre kameraer til prisen av en ny bil.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Forbedring?

Kjøp deg minimum et Canon XL2. Samma faen hva det koster. Har du ikke råd er det ingen grunn til å oppgradere. Like teit som å kjøpe ferdigslitte bukser. De vil jo gå lettere i stykker. Skal du ha et Sony kamera anbefaler jeg på det sterkeste at minimumskjøpet er Sony HVR-Z1. Vil rive 50k fra sparepengene dine, men det er ihvertfall verdt det.

Ellers har du garantert mer igjen for å lære deg filmspråket. Alt står ikke på utstyret.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Forbedring?

Til 25.000 kr, vil jeg anbefale enten brukt Panasonic DVX100 eller Canon XL2. Mange skal være fornøyd med de to kameraene i den prisklassen. Jeg har også hørt positiv om Canon XHA1, men jeg er usikker på prisen til akkurat det kameraet.

Prøv å sjekke tidligere tråd - det har vært tonnvis av lignende tråd til den prisklassen du ettersøker.

Forresten, vet jeg ikke om du merker stor forskjell dersom du ikke har god peiling på kamera. Kamera som feks Canon XL2, krever at du kan bruke kameraet godt for å oppnå et bra resultat.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    149

Standard Re: Forbedring?

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    Til 25.000 kr, vil jeg anbefale enten brukt Panasonic DVX100 eller Canon XL2. Mange skal være fornøyd med de to kameraene i den prisklassen. Jeg har også hørt positiv om Canon XHA1, men jeg er usikker på prisen til akkurat det kameraet.

Prøv å sjekke tidligere tråd - det har vært tonnvis av lignende tråd til den prisklassen du ettersøker.

Forresten, vet jeg ikke om du merker stor forskjell dersom du ikke har god peiling på kamera. Kamera som feks Canon XL2, krever at du kan bruke kameraet godt for å oppnå et bra resultat.
    Canon xl a1 ligger på rundt 31k ink moms nå for tiden tror jeg.
    har selv en a1 og annbefaler det sterkt i forhold til konkurentene i samme prisklasse.

om du skal kjøpe brukt er ting litt annerledes. da får du jo en pent brukt xl2 (om du finner noen som selger da) til samme pris. spørsmålet er dog om du egentlig er klar for et skulderkamera når du skal lære deg filmspråket og holde på med litt forskjellige prosjekter. tror du hadde vært bedre ut med et litt mindre cam med samme muligheter.
    men det er nå min mening da.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Østlandet
    Svar
    149

Standard Forbedring?

A1 er bra.
    PD-170/150 er faktisk veldig bra...
    XM2 er kjeeeeempe bra på bilde/pris, om du er fornøyd med menykontroller i stedet for direkte kontroll vha knapper.
    DVX100 er et røverkjøp.

Men jeg syns det er vanskelig å anbefale noen av DV kameraene - selv for DV, uten å nevne at HDV kameraene har skikkelig 16:9 chip, selv for DV.

Og jeg syns også det er vanskelig å anbefale å skyte HDV over DV på enkelta ev disse.

Men det er bare meg!

Gunleik
    ttp://www.red4k.no
    http://www.vulture.no
    130m2 lyssatt grønn- og blåskjermstudio

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •