-
28th April 2009, 20:49
Lieutenant Commander
Forskjellig hastighet på opptak og sountrack til musikkvideo
YO!
Synes jeg husker noen nevnte dette for en stund siden, men klarte ikke finne det igjen...
Det som skjer når jeg legger inn videosporene og syncer opp lyden, er at de kan matche i begynnelsen men så er selve låta kortere enn den er på den innspilte videoen. Altså blir den helt føkka mot slutten av klippet.
For å få låta inn i FCP, siden den var i m4a format, konverterte jeg den med quicktime bare til Aif. I Final cut, så står den med 41.000hz mens videoklippene er 48khz. Prøvde å eksportere den en gang til i QT med 48k, men den var lik lengde...
hvor ser jeg for å finne ut hva problemet er, og hva gjør jeg eventuelt med det?
-
29th April 2009, 12:22
Lieutenant Commander
Sv: Forskjellig hastighet på opptak og sountrack til musikkvideo
Jeg missliker sterkt at funksjonen til forumet er endra sånn at det ikke er de siste trådene oppdatert men de siste svarene generelt som ligger nederst... Funker mye dårligere.
Så; Bumpeti bump bump bump.
-
29th April 2009, 13:07
Godt spørsmål, og jeg har ikke noe godt, og utprøvd svar.
Prøv å ta lyden inn i Soundtrack og stretch den litt. Er det snakk om mange sekunder? Frames? Stretch den til lengden på lyden fra opptak, om det er bare et lite sekund eller to-tre burde ikke pitch endres så veldig. Men i utgangspunktet burde du fått en ukomrpimert fil av artisten/plateselskap, så det ikke fikles med komprimerte formater så det blir som nå - tull.
-
29th April 2009, 15:06
Tror kanskje jeg vet svaret. Legg inn låta i FCP. Så høyreklikker du på lydklippet i tidslinjen og velger speed. Sett speeden på 99,9%. Jeg fant ut av dette da jeg hadde brukt Pro tools og exporterte lyden derifra for å bruke i FCP. Var bare HELT tilfeldig at jeg fant det ut :S
-
29th April 2009, 21:44
Lieutenant Commander
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker