Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard Forskjellig hastighet på opptak og sountrack til musikkvideo

YO!

Synes jeg husker noen nevnte dette for en stund siden, men klarte ikke finne det igjen...

Det som skjer når jeg legger inn videosporene og syncer opp lyden, er at de kan matche i begynnelsen men så er selve låta kortere enn den er på den innspilte videoen. Altså blir den helt føkka mot slutten av klippet.

For å få låta inn i FCP, siden den var i m4a format, konverterte jeg den med quicktime bare til Aif. I Final cut, så står den med 41.000hz mens videoklippene er 48khz. Prøvde å eksportere den en gang til i QT med 48k, men den var lik lengde...

hvor ser jeg for å finne ut hva problemet er, og hva gjør jeg eventuelt med det?

Coming soon...

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard Sv: Forskjellig hastighet på opptak og sountrack til musikkvideo

Jeg missliker sterkt at funksjonen til forumet er endra sånn at det ikke er de siste trådene oppdatert men de siste svarene generelt som ligger nederst... Funker mye dårligere.

Så; Bumpeti bump bump bump.
    Coming soon...

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Godt spørsmål, og jeg har ikke noe godt, og utprøvd svar.

Prøv å ta lyden inn i Soundtrack og stretch den litt. Er det snakk om mange sekunder? Frames? Stretch den til lengden på lyden fra opptak, om det er bare et lite sekund eller to-tre burde ikke pitch endres så veldig. Men i utgangspunktet burde du fått en ukomrpimert fil av artisten/plateselskap, så det ikke fikles med komprimerte formater så det blir som nå - tull.

Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Tror kanskje jeg vet svaret. Legg inn låta i FCP. Så høyreklikker du på lydklippet i tidslinjen og velger speed. Sett speeden på 99,9%. Jeg fant ut av dette da jeg hadde brukt Pro tools og exporterte lyden derifra for å bruke i FCP. Var bare HELT tilfeldig at jeg fant det ut :S

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Jeg lurer på om jeg har funnet kilden om så ikke den ultimate løsningen...

Det har seg sånn at vi spilte av playback fra en russebuss (ja dette er en russemusikkvideo, som tar seg selv alt for høytidlig ), og så på den performancen jeg syncer nå spilte vi playback fra en bil.

Det har seg nemmelig sånn at audiosporet er litt for langt, ikke for kort, og den ene sekvensen med performance som ble spilt inn før vi bytta til playback fra bilen, den syncer fint med lyden hele veien... Jeg skjønner egentlig ikke hvordan det skal være mulig men, er det eneste jeg kommer frem til logisk.

Gjorde som du sa Andy, men måtte eksperimentere litt for å få det til å sitte! Puh
    Coming soon...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •