Viser resultater 1 til 2 av 2
    Cas
    Cas er offline
    Citizen
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    1

Standard fra 0 till glidecam og til 0 igjen

året var 1994

Jeg hadde da aldri holdt i et video kamera før.Kompisen ringte og sa han skulle til sumpene i Mozambiq og jakte bøffel..kult sa jeg men sorry hakke råd for øyeblikket.
    hmm det hadde vært kult og filma jakta sier han!...du blir med og filmer...jeg betaler..har aldri filmet sier jeg og det viste han jo fra før..
    men du har jakta lenge nå og det satser vi på at vil holde til en nogen lunde film til privat bruk kommer han fram til.Ok..vi reiser sa jeg .
    Vi traska rundt der nede med vann til haka en 10 dagers tid og fant fort ut att dette med og filme jakt...det funka for meg.
    Resultatet ble egentlig helt ok . I 1997 dro jeg sammen med den samme fyren igjen
    til sør afrika for og filme.hadde igjen ikke tatt i kameraet siden siste tur i 94. Litt bedre denne gangen gikk det gitt, og fikk masse jaktscener og naturopplevelser på film.
    I årene mellom 97 og 2003 filmet jeg
    4 stk jaktreiser til afrika , kun for hobby /kompis bruk.begynte og bli litt bedre nå men sliter med og holde kameraet stille under forflyttning..begynte og tenke litt på alternativt utstyr, Men
    fant fort ut at det kosta jo skjorta og litt til.I 2004 fikk jeg jobb som guidelærling på elefantjakt i okawango deltaet i Botswana.filma flere jakter men ønsker nå og forbedre meg med filmingen.
    I Botswana brukte jeg et sony DCR vx-2100.Brukte sommeren der og havna i Norge igjen. Filma 2 jakter her hjemme fram til i dag. MEN... nå skal det lages en naturfilm som skal selges over disk
    og i januar dro jeg visan og kjøpte meg glidecam smooth shooter m /4000.hadde sett masse på youtube og dette ser ut til og funke bra til den prisklassen og være.
    Fikk riggen hjem og var en glad mann. MEN....så begynner morroa..1 time daglig i noen uker.. og dette er jo F.... ikke lett og snurrer rundt bare du tenker på det.Og har traska rundt i marka
    og blir rett og slett ikke kompis med denna riggen.til vanlig bruk på asfalt kan man bli god hvis du bruker masse tid med riggen.Men til skogs bruk.. der er jeg ikke sikker på om den er så enkel
    og bli kompis med.

Hvis det er noen andre i oslo området som har en rigg og som kansje opplever noe av det samme som meg..så ta kontakt.Lærer altid mest av og dele erfaringer med andre

Mvh Cas

Ensign
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Vancouver, Canada
    Svar
    37

Standard fra 0 till glidecam og til 0 igjen

Hey.. hadde en glidecam 4000 for litt over 6mnd siden, og det er bare aa bruke den mye, saa kommer det seg - det er teknikk

Hvis du holder glidecam'en med begge hender - en haand paa haandtaket, og en under cam - saa spinner den ikke i hvertfall..
    ony EX-1 XDCAM | Final Cut Studio | Until Avid MC natively supports EX1 and Leopard.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •