Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 26
    Ensign
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oppdal
    Svar
    29

Standard Fra PC til miniDV

Hei!

Har nå redigert ferdig en film, og skulle kjørt den over til miniDV igjen.
    Skal sendes til prod. firma som ville ha den ukomprimert. De ville helst ha den på miniDV-kasset, men kameraet mitt støttet dette.

Har også lagret som ukomprimert .avi, noe som tar alt for stor plass..
    63Gb (27min film..) Dette blir vanskelig å føre over til de som skal utføre authoring etc.

Hva ville dere gjort?
    Forslag?

Mvh
    Stian
    ww.sheepshitproductions.tk

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Har du seriøst et DV-kamera som du har lagt filmen inn fra til PC-en som ikke kan lese fra PC-en og tilbake på teip? Det høres usannsynlig ut. Det er dessuten ingen hensikt å lagre i ukomprimert AVI; lagre det heller som DV AVI, så er det ca 12Gb i timen, eller der omkring. Hvis du har klippet i DV, så blir det ikke noe bedre av å lagre det i ukompet AVI.

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oppdal
    Svar
    29

hmm..
    Okei!

Men mannen på digitaletjenester sa at han ville ha ukomprimert materiale..

Stian

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Send han fila på en ekstern disk og be han returnere den?
    Lån av noen andre som har kamera eller opptaker så du får gjort opptak til miniDV?

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oppdal
    Svar
    29

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Send han fila på en ekstern disk og be han returnere den?
    Lån av noen andre som har kamera eller opptaker så du får gjort opptak til miniDV?
    Har tenkt på det.. Men har ikke nokk ledigplass til å ta backup av externe disken. Eksterne har FAT32-filsystem som gjør at max filstr. er 4 GB. Så må formatere/konvertere til NTFS, så jeg får lagt innpå filmfilen.

Skal se om jeg får lånt meg et kamera som dette fungerer på.
    Om ikke, finnes det ikke VHS-adapter til miniDV?
    Så jeg kan koble til pcen til en vhsopptaker?

hmm...

Stian

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

DV AVI er egentlig ukomprimert. Det blir altså ikke noe bedre om du lager AVI av det. Og ikke kjør over til VHS. Da er det bedre om du rendrer om til MPEG2 med DVD-kvalitet, så kan han smekke den rett på DVDen. Det har du plass til på FATen din.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Kjøp en ny disk! Om du ikke har råd selv, spør andre om de kan være med å spytte inn en femtilapp eller noen hundringser - evt foreldre? En harddisk med MYE plass koster ikke mye. Godt under tusenlappen. Ellers er det for meg et mysterie at du faktisk har en ekstern disk som er formatert med FAT32... ! Nye disker i dag er enten formatert som Mac OS Journal eller NTFS. Either way - det er lett å gjøre om på.

Ang miniDV-VHS-adapter - nei - det tviler jeg STERKT på. VHS er (rett meg om jeg tar feil Christian m og andre tekniske duppedittkarer) et analogt format, mens DV er digitalt. Det blir som å bytte ut eddik med vann!

Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Du Napoleon. Det er jo ikke det at det er analogt i seg selv som gjør det dårlig. S-VHS er ganske greit å se på, selv sammenlignet med DV. 35mm film er analogt, det er ikke stygt å se på. Men hold deg unna vanlig VHS, Sheep, det blir matt og jævlig. Det eneste fine med billig analogt framfor billig digitalt (rent bildemessig), er at man slipper disse jævla firkantene som sniker seg inn og ødelegger moroa. Slik som hos HDV på grunn av komprimeringen.

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Oppdal
    Svar
    29

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Kjøp en ny disk! Om du ikke har råd selv, spør andre om Ellers er det for meg et mysterie at du faktisk har en ekstern disk som er formatert med FAT32... ! Nye disker i dag er enten formatert som Mac OS Journal eller NTFS. Either way - det er lett å gjøre om på.

Ja, syns dette er rart jeg også..
    Men var sånn når jeg kjøpte den.. WD My book..

Stian

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

OlaHaldor tar feil. Nye disker idag kan også være formatert som FAT32, jeg vet at LACIE diskene pleier å være FAT32 standard. Dette for å være kompatibel med flere OS.

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •