Viser resultater 1 til 10 av 10
    THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard FROST ACM Bærbar PC

Heisann
    Har planer om å reise utenlands neste år og i den sammenheng tenker jeg at jeg bør få meg en bærbar pc til film redigering.

Har snust litt på Macbook pro, men jeg snakket med en fyr på Hagstrøm Musikk her i Bergen by og han viste meg en liten røver av en pc.
    En Frost ACM pc, har aldri hørt om dette merket, men de har noen spesielle Media Bærbare PC'er.
    Denne var mest aktuell for meg:
    http://www.frostacm.com/products2.php?prodid=76

Det jeg bruker mest er: Media Composer, After Effects og Nuendo.

Så da lurer jeg på om denne er verdt pengene i forhold til en Mac (2000 kr billigere) og om noen har hatt erfaringer med disse PC'ene?
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Skal du bruke avid på pc, kjøp sertifisert HP laptop. Er kanskje litt dyrere enn en del andre produsenter, men de har solid bygge kvalitet ala Levono og fungerer sikkelig med Avid. Kjører Avid på en Nx8220(som egentlig ikke er offisiellt sertifisert), men kan ikke klage på stabilitet og ytelse i forhold til pris og størrelse på maskinen.

Tar dog litt..tid før Avid sertifiserer maskiner, men denne så jo sweet ut, nye Santa rosa maskinene...men frykter prisen blir litt stiv på denne:
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en...1-3355679.html
    Core Duo2 T7700, Quadro 1600m 512mb og intill 4gb ram..

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Ati X1600 fikk jeg ikke til å fungere med Avid Xpress Pro.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Cadet 3
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    NorgesNavle(STV)
    Svar
    7

Skal du kjøpe Bærbar for seriøs bruk sammen med Avid.....
    Ser du kjører Media Composer, After Effects og Nuendo, -det er gutten som har økonomien i orden og jobber seriøst :-)
    .....for all del kjøp en Avid sertifisert maskin og spar deg selv for mye hodebry!

Her er et «hot» utvalg sakset fra Avid`s egen "Qualified PC Notebooks" liste:
    Dell Precision M90 Mobile Workstation
    HP Compaq nw9440 Mobile Workstation
    Dell Precision M65 Mobile Workstation

PS.
    Kjøper du en av Dell Precision maskin, husk å få med «CompleteCare 3Year Exchange Multi Cover». Da får du i tillegg til den vanlige inkluderte «3 år på stedet service» -internasjonale garantien, en Suveren forsikring for uhell og tyveri. Her er det INGEN egenandel hvis uhellet skulle være ute. Dette er en utrolig Bra ordning!

Hadde nettopp en kjenning som kjøpte en sertifisert Dell M90 Maskin (Intel Core 2 Duo Processor T7200 2.0GHz med 2GB 667MHz DDR2 SDRAM) Han betalte under 20.000,- ink. mva og frakt for hele pakka (Full spec.)

THX, Lykke til med innkjøpet og valg av bærbar maskin!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Problemet med dette er at den har Windows, og du vil sannsynligvis bruke Windows til redigering. Windows er ubrukelig til videoredigering. Jeg kunne aldri ha funnet på å redigere video på en PC i det hele tatt. Men det er bare min mening.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av alekstef
    Problemet med dette er at den har Windows, og du vil sannsynligvis bruke Windows til redigering. Windows er ubrukelig til videoredigering. Jeg kunne aldri ha funnet på å redigere video på en PC i det hele tatt. Men det er bare min mening.
    Tja, at windows ikke fungerer til redigering er regelrett vrøvl som hører til i de dager hvor man brukte Windows 95/98/me. Med Xp og 2000 så er saken en annen. De årene jeg var pc bruker og var innom 95/98/me kunne sikkert fått folk lagt inn pga. stress....ting fungerte jo aldri.

Evnt mener du at Avid DS Nitris er ubrukelig? Det kjører utelukkende Windows XP.

Windows har mange svakheter, men det største problemet er den organiske biten bak tastaturet, man kan være mer slepphendt med orden på en mac, det funker ikke på en pc. Mine problemer med pc og redigering forsvant når jeg kjøpte en ferdig arbeidstasjon fra HP...

Men jeg ville holdt meg til HP etter de erfaringer bekjennte har med dell og dems service.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Som sagt, det er bare min mening...

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Redigerer med Avid i Windows nå jeg, works like a charm... After Effects derimot :wink:
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Sitat Opprinnelig postet av THX
    Redigerer med Avid i Windows nå jeg, works like a charm...
    Slenger meg på der!
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av Yadda
    Sitat Opprinnelig postet av THX
    Redigerer med Avid i Windows nå jeg, works like a charm...
    Slenger meg på der!
    Forebeholdt at man ikke prøver å provosere Avid unødig med feks. å prøve å kjøre det på en AMD pc eller ha sære oppsett.... 8)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •