Fjern det meste som er av frekvenser. Bare la frekvensområdet "i midten" være igjen! Fjern all bas og mesteparten av diskanten!
noen som vet hvordan eg skal gjøre det?
har lest inn noen stemmer på bånd, så må eg få det til å høres ut som om det er fra 50-tallet :? med litt skurring kanskje eller rett og slett radiolyd...hva nå enn det måtte innebære :roll:
Fjern det meste som er av frekvenser. Bare la frekvensområdet "i midten" være igjen! Fjern all bas og mesteparten av diskanten!
skal prøve, men hvordan fjerner eg frekvenser?
Har aldri gjort det i premiere pro, kun i pro tools, men det skal nok gå ved hjelp av et audio filters tenker jeg? Har heller ikke premiere pro fremfor meg her, så jeg kan ikke sjekke nå!
Dette spørsmålet passer bra, for vi holder på å redigere en film nå hvor vi skal ha radiolyd. Hvordan fjernet man alle frekvensene i Pro Tools? Har ikke greid å sette meg helt inn i det programmet.
Fjerne alle frekvensene vil du ikke, for da mister du all lyd!
Men det er litt spesielt i ProTools, for jeg skjønner ikke at det ikke er en funksjon som gjør at en kan fjerne ALL lyd under f.eks. 1000 hertz! Men uansett.
Jeg husker ikke akkurat hva det heter, men det er en effekt i ProTools som gjør at du kan velge enten, bass, mellomtone eller diskant og velge hvor bredt eller smalt spekter av frekvensområder og deretter hvor mye du vil senke frekvensene i det området. De bruker jo de symbolene
_/ er vel bass tror jeg?
og -o- er vel mellomtone?
mens \_ er diskant?
En kan jo kun senke 12dB a gangen, men du får heller gjøre det flere ganger. Beklager at jeg ikke husker hva funksjonen heter, men er ikke hjemme foran ProTools nå! Ligger under den menyen hvor du finner de forskjellige effektene!
ah fikk det til, ved hjelp av bandpass kan hz justeres til det høres radioaktig ut 8O
men eg savner endel filtre i pro som eg hadde i de tidligere utgavene av premiere, slik som chorus filter m.m
Bokmerker