Tidskodebrudd? Filmet på skrivebeskyttet tape?
Hei, vi har filmet med en dv tape, men når vi skulle ta det inn på pc, var det ingenting der. Hva kan årsaken være? Er det mulig og gjennoprette det vi filmet?, ja vi er helt sikre på at det filmet...
- Dilorko
Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
Post-production: Final Cut Studio 3
Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16
Tidskodebrudd? Filmet på skrivebeskyttet tape?
Det er ikke tidskodebrudd tror jeg, tapen var ikke skrivebeskyttet, men det er bare mulig ogfilme 30 min på den nå..
Da er det mest sannsynlig tidskodebrudd. Du må bare spole frem eller tilbake til den finner tidskoden igjen. Det kan ta litt tid.
Så jeg kan kanskje finne det igjen, har sett igjennom tapen flere ganger nå, kan det være det funker etterhvert??
Jeg vil tro det, med mindre det har skjedd en feil som har gjort at det ikke har blitt tatt opp på tape. Når du spoler, pass på at tidskoden viser. Ved tidskodebrudd viser mange kameraer bare --:--:--:-- eller lignende. Spol mens du observerer skjermen. Sjekk etter tidskode. Dersom du finner noe, har du funnet (noe av) materialet ditt![]()
den viser mye, men ikke noe fra den gangen vi filma bestemt... Det skal ha tatt opp, men kan det være at den ikke spoler helt tilbake?
Ja, jeg tror det kan være problemet.. Noen kameraer takler ikke tidskodebrudd. Du får se om du kan ta det inn med et deck eller et annet kamera.
ok... Da tester jeg med et annet kamera..
støtter mitt xm2 tidskodebrudd?
EDIT: Det ble filma med HD-kamera, jeg prøver å ta inn med sd kamera, har det noe å si?
Sist endret av dilorko; 18th February 2010 kl 15:38
Bokmerker