-
16th December 2008, 13:59
Commander
God steadicam?
halla folkens fra den 4 verden.
Finanskrise pistasjkrise, jeg ser ut til å gå en solid framtid i møte, og i den anledning tenkte jeg å spørre dere om hjelp til å realisere en drøm: en god steadicam.
Kan noen anbefale en sterk steadicam? Fortsatt mange hakk unna prisklassen til Steadicam FLyer, men har tittet litt på denne: http://www.bhphotovideo.com/c/produc...rt_System.html
den ser fin ut fra min synsvinkel, noen som har erfaring med den?
-
16th December 2008, 18:22
Captain
Sv: God steadicam?
Produktet du linker til er ikke en komplett løsning, det er en vest og en arm; du må kjøpe Glidecam 4000 Pro i tillegg. Link til kit
Da ville jeg heller kjøpt Steadicam Merlin.
-
16th December 2008, 21:19
Commander
jojo eg vet at det bar er en vest og en arm, men det er vel en ganske så viktig del av det hele.
kan man koble til en merlin til glidecam arm og vesten eller har det eget opplegg?
-
17th December 2008, 01:18
Citizen
Jeg bruker selv denne og synes den er grei.Det kreves litt mye øvelse for å få det til å funke optimalt. Men med kamera godt balansert er den helt ok. Jeg har prøvd den med Canon XL2 og har erfart at dette blir litt tungt for ryggen ved litt lengre bruk.
Det følger med DVD som forklarer hvordan du balanserer kameraet, men anbefaler likevel et lite kurs i hvordan man bruker denne. Jeg brukte ganske lang tid før jeg fikk kameraet i balanse. Artig er det dog likevell, og synes jeg har gjort en god investering.
Jeg bruker den stort sett til opptak av konserter, revyer ol. Kjøp deg et godt avlastingsstativ samtidig dersom du har stort kamera. Det blir tungt når du har kamera, monitor etc montert på.
Opptakene blir veldig bra, ingen "vibrasjoner" e.l.
Gakk hen og kjøp. Håper du legger link ut til eventuelt opptak.
Toffa
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker