det er sikker for den skal bruke sonys Info LITHIUM batterier det:wink:
Feks.. EN gae boy bruker AA batterier så køper du AAA som er mindre men det virker ikke fordi den skal ha AA batterier og ikke AAA Tog du an...
Jeg har et sony HVR-A1 kamera som bruker sony Info LITHIUM M batterier. Så kjøpte jeg et tilsvarende GP batteries Li-ion battery pack som vistnok skal være det samme. Kameraet mitt virker kun i ca.5 sek før det klager over at jeg må sette inn Info LITHIUM battery, så skrur kameraet seg av!
Noen som har vært borti tilsvarende problem? :?
det er sikker for den skal bruke sonys Info LITHIUM batterier det:wink:
Feks.. EN gae boy bruker AA batterier så køper du AAA som er mindre men det virker ikke fordi den skal ha AA batterier og ikke AAA Tog du an...
VR-V1E HDV
HDVlight
Røde NTG2 (Boom og Dead cat)
Eller så er det ett tilfelle av, velkommen til kapitalismen :twisted:
Batteriet er jo en kopi... det er identisk på alle måter, den eneste forskjellen er at den er laget av en annen produsent. Det er ikke det samme som AA og AAA som er to forskjellige batteri størrelser...
P.S Jeg skjønner ikke hvordan kameraet kan merke forskjell på de to batteriene...
Kan være det er en chip inni batteriet som sierOpprinnelig postet av Ole_M
"Jeg er orginal!" (stemmer med Christian ms teori)
(pluss noe annet info som f.eks temperatur og antall oppladninger)
og den chipen har ikke de andre batteriprodusentene klart å kopiere.
Fjernet nylig dekselet på et mobilbatteri jeg hadde liggende, var faktisk et lite kretskort inni der i tillegg til selve batteriet.
Batteriet hadde tre kontakter på seg, var vel +, - og data.
Se litt på ditt om det har flere enn to.
Jepp, batteriet har tre kontakter så det er jo sannsynlig. Men hvorfor selger de batteriet hvis det ikke fungerer på de kameraene det er laget for!!!
Det batteriet du kjøpte - stod det at den kunne brukes til kameraet ditt? Hvis det påstod det, kan du gå tilbake til butikken og klage. Ta med kvitteringen.Opprinnelig postet av Ole_M
Fordi GP sikkert ikke har klart å kopiere en chip sony bruker på batteriene.Opprinnelig postet av Ole_M
Bokmerker