Det vert nok gjort i redigeringa. Prøv med fargekorrigeringsverktøya i Premiere (Pro?) du finn i Video effects, som Color Balance, Color corrector o.l.
Er helt fersk og kan svært lite....
Jeg ser at en del filming (Sony,s nye reklame for HC3 og endel fra BBC,s TopGear) har en fargetone som går igjen.... ser ut som det er lagt på et gulskjær over alle fargene. Gir et "varmt" og nesten litt dust preg på filmingen. Hvordan gjøres dette? På kamera eller i redigeringen etterpå?
Har Panasonic 400 og tilgang til Premier.
ont take CNN,s version for it......
Det vert nok gjort i redigeringa. Prøv med fargekorrigeringsverktøya i Premiere (Pro?) du finn i Video effects, som Color Balance, Color corrector o.l.
Har ikke sett disse greiene du nevner, men ut i fra det du beskriver kan jeg forklare hva jeg gjør når jeg skal oppnå duse og varme bilder. Dette gjøres i After Effects..
Jeg dupliserer det originale klippet, og legger på Fast Blur, med 2-4 i verdi.
Deretter setter jeg klippet til Screen blending mode, og kjører ned Opacity litt. Legger på en adjustmentlayer med Curves og får tilbake kontrasten og metningen i fargene.
Så lager jeg et nytt adjustmentlayer med Hue/Saturation, setter det til Colorize med den mest orange/gule-fargen jeg får til. Senker opacity og setter en passende blendingmode for det klippet. Kan fint kjøres som Normal også.
Da får du et dust og nesten glødende bilde, med en tint av gyllen farge.
En annen ting du kan prøve er å lage en vignette, buede sorte duse kanter i hjørnene. Lag en sort matte, og bruk et maskeringsverktøy for å markere det området du vil se, og bruk feather til å få kantene myke. Dette layeret kan du gjerne duplisere og legge det nye layeret som Overlay blending mode. Lek og lær!![]()
Fra ca 30 sekunder uti dette klippet og et stykke fremover er looken sånn som jeg tror han ønsker seg
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=buyPQPQ9tkU[/ame]
(Flashfilm fra Top Gear, bør ses, absurd klipp :lol: )
Ser ut som vigneting er mye brukt der.
Ang. topgear så mistenker jeg at mye gjøres med filtre, optisk, og pent med etterarbeid. BBC har ikke akkurat utstyrs mangel, de tross alt verdens største kringkaster. BBC resources lister opp alt fra Finalcut, Quantel, Smoke, fire, Avid symphony og Media Composer så de har vel ett eller annet å få gjort jobben med 8)
Samt en haug med folk som virkelig har peiling på det dem driver med, alltid en fryd å se Topgear både pga. showet i seg selv, men også produksjonsmessig. Men så er jeg sær og militant bil interessert og da.
Bokmerker