Justert på volumknappen på headset/kamera høytaler? Er lyden lav på pcen må du kanskje skru opp volumet på micen når du tar opp
Fikk min Røde Videomic idag, koblet den til kameraet, og da blir lyden veldig høy når jeg hører på det på kameraet etterpå.
På pcen bruker jeg Audacity til å ta opp, da blir lyden veldig lav.
Hjelp.
ja, skeptisk...
Justert på volumknappen på headset/kamera høytaler? Er lyden lav på pcen må du kanskje skru opp volumet på micen når du tar opp
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Jeg kan ikke styre lyden på miccen. Nei, høytalleren har jeg prøvd, men den er fortsatt høy.
ja, skeptisk...
Et alternativ kan jo være å prøve med en ledning med volum kontroll, disse får du på clas olhson for 30-40 kr.
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Denne funker fett. er den billigste de har. http://clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383540
ilm hardt, film stil, film med Panasonic uten tvil!
Det var den jeg mente.
Hmm, trodde ikke at de var så dyre :roll:
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Det stemmer at Røde videomic overstyrer veldig, så har du ikke kamera der du kan justere mic-nivået, noe som sannsynlig bare finnes på de dyrere kameraene, er eneste mulighet å dempe med en skjøteledning med volumekontroll som nevnt her. Må dempe veldig mye. blir noe prøving og feiling. Alternativt er ekstern lydopptaker og dubbe. :?Opprinnelig postet av Newbie
Så jeg må justere lyden så den blir som orginallyden, sånn som når jeg snakker i den, så blir det akkurat så høyt som jeg snakker?
ja, skeptisk...
Juster etter veldig høye lyder ala rockekonsert. Juster ned til det ikke blir skurring i basslydene og lyden ikke høres forvrengt ut. Blir som sagt en del prøving og feiling til å begynne med. Du må i allefall skru ned volumet minst 3/4.Opprinnelig postet av Newbie
Hvordan kan jeg høre det mens jeg stiller da?
Det er ikke audio out på kameraet mitt.
ja, skeptisk...
Bokmerker