Viser resultater 1 til 5 av 5
    Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Standard Høyhastighets kamera

Fikk en fårespørsel fra fysikklæreren her... han lurte på hvor mye et høyhastighetskamera vil koste og hvor man evt. får kjøpt slikt. Så jeg bringer fårespørselen videre og spør dere :P
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    stavanger
    Svar
    176

det kommer jo helt ann på hva slags kamera du mener? digitalt eller analogt? og hvor høy hastighet du vil ha?! men jeg kan si deg en ting, det er rimelig dyrt!

det er jo nesten ingen som eier høyhastighet kamera fordi de er så sinnsykt dyre, både digitale og analoge, folk lejer de som regel av andre fordi man ikke bruker de så ofte.

men f eks panasonic varicam dvcpro kan skyte alt fra 4-60 frames, og er sirka like rimelig å leje som et sony hdcam(sony kan bare ikke skyte slow eller fast motion). det "nye" panasonic hvx200 eller hva det heter kan også skyte 4-60 frames. det er så litt billigere, bortsett fra at du må kjøpe p2 kort til å lagre på, som igjen er dyre. anyway dette er jo ikke true høyhastighet, men er perfekt til vanlig slowmotion!
    etter run through the jungle

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Ja, jeg trenger vel bare et beløp og antall bilder pr sekund for å stille fysikklærerens nysgjerrighet. Hva finnes på markedet når det gjelder slikt? Trur vi ser på det laveste skitet først...
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

På videoutstyr.no er det eit høghastigheitskamera som kan ta opptil 1000 bilder/sekundet. Prisen? 400 000 kroner. :lol:
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Jeg har et høyhastighetskamera som ikke er fullstendig, som du kan få til god pris. Alt du trenger er å finne de manglende komponentene.

Forumlinken til HSV-400.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •