hvorfor i all verden skal du ha nattmodus?
Jeg har lagt inn ordre på dette kameraet hos XD.NO
http://www.panasonic.no/servlet/PB/m...l13/index.html
Men, på prisguide.no står det at det har nattmodus, men jeg er litt usikker, for på expert sier dem at det ikke har det.
ja, skeptisk...
hvorfor i all verden skal du ha nattmodus?
Trur det har ei form for nattmodus, men skal ikkje seie det sikkert. Den bruker då lange lukkartider eller noko slikt, ikkje det infraraude lyset ein finn på Sony-kamera, som gjev dei kjende, grøne bileta.
Kameraer med infrarødt lys og det du kanskje forbinder med nattmodus kan ta opp i 0 lux dvs helt mørkt.Opprinnelig postet av panasonic
Og det står jo minimum 1 lux...?
Så jeg kan filme bra i mørke da?
1 lux er vel ganske mørkt?
ja, skeptisk...
Nattmodus er bare tull, med mindre det er ala det som sony har med infrarødt lys.
Nattmodus på det nevnte kamera er å kjøre lengre lukkertid og det kan ikke brukes til noe fornuftig.
Hvis jeg filmer i mørket da?
Da er det vil ikke så lett å se?
Hva gjør jeg hvis jeg ikke har med meg lys, og det er veldig mørkt?
ja, skeptisk...
Hvis du filmer i mørket bruker du lys, ikke natt modus, med mindre du ønsker å oppnå en spessiell effekt.
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Og denne effekten får du vel bedre til og kan tilpasse bedre i post produksjonen uansett?[/quote]Hvis du filmer i mørket bruker du lys, ikke natt modus, med mindre du ønsker å oppnå en spessiell effekt
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Ikke bare Sony som bruker infrarød. Loggekameraet mitt: Panasonic NV-DS28EG har detOpprinnelig postet av Christian m
![]()
Bokmerker