Jeg vet at i overgangsperioden mellom hi8 og minidv ble det lagd noen hi8 kameraer med mulighet for overføring til data. Muligens slike lages fortsatt? Kanskje du kan få lånt deg et?
Noen her som veit åssen man får lagt over filmen på data med et hi8 kamera??![]()
Jeg vet at i overgangsperioden mellom hi8 og minidv ble det lagd noen hi8 kameraer med mulighet for overføring til data. Muligens slike lages fortsatt? Kanskje du kan få lånt deg et?
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Vel... Det er en kamerat av meg som egentlig lurer på dette... Han sa at han klarte å legge inn selveste filmen, men ingen lyd. Noen som kan noe om dette? :?
Kommer jo an på hva man har tilgjengelig. Om man har ett eller annet kort i pc'en med analoge innganger (s-video eller kompositt).
Hvis han har klart å få bilde inn, men ikke lyd, kan det høres sannsynlig ut at han har brukt s-video; denne er kun bilde, så du må kjøre lyden inn i en annen inngang, f.eks. line in (sikkert mini-jack-plugg).
Ellers vil det ofte være lettest å koble hi8-kameraet til et mini-dv-kamera med analog inn, kopiere det over til mini-dv, og så vanlig firewire til pc'en.
Bokmerker