Kunne kanskje funnet det ut hvis du la ut noen bilder av kontaktene, men tror det skal litt til å få vist det på en vanlig tv siden den "bare" viser 25 bilder i sekundet.
Hvis du klarer å koble harddisken til dataen, hva blir filene hetende da?
Jeg har akkurat fått tak på et high-speed camera fra en nedlagt bedrift, brukt til å filme eksplosjoner m.m. Det heter så mye som NAC HSV-400. Dog følger det ikke med noen brukermanual, så jeg aner ikke hvordan det fungerer. Det skal kunne filme 400 bilder i sekundet, og det følger også med noe som kan minne om en harddisk som muligens lagrer videoen, men jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skal få vist det på noen monitor; koblingene fungerer i alle fall ikke på verken tv eller pc. Noen som kan hjelpe?
Kunne kanskje funnet det ut hvis du la ut noen bilder av kontaktene, men tror det skal litt til å få vist det på en vanlig tv siden den "bare" viser 25 bilder i sekundet.
Hvis du klarer å koble harddisken til dataen, hva blir filene hetende da?
Så vidt jeg vet, lagrer digitale highspeed-kameraer i bildefiler. En frame = ett bilde. Harddisken er vel antakeligvis til å lagre disse bildefilene som en cache, som du igjen overfører til datamaskinen.
hmm, dette fikk meg til å lure, er lukkertid det samme som hvor mangen frames i sekundet jeg skal ta når jeg filmer eller er det brukt for noe annet?
Dvs. kan jeg filme slowmotion? jeg kan stille min lukker til fra 1 - 6000..
hmm
Nei, jeg regner med at du har et vanlig kamera. Et standard europeisk DV-kamera kan ikke ta mer enn 25 bilder i sekundet. Lukkertiden er bare hvor fort hver bilde skal tas. Jo raskere, mindre blur.Opprinnelig postet av makketota
Jeg har jo sett folk her på forumet som har filmet ting i slowmotion, visst jeg setter ned speeden på clipet i premiere da hakker det.. Så lukkertiden hva er det til? å få dybdeuskaphet? eller bare for å få mindre etterslep?
Nei, kameraet ditt tar 50i eller 25p uansett hvilken lukkertid du velger... Lukkertiden angir kun hvor lenge bildebrikken er eksponert for lys pr. sekund.
Siden kameraet tar opp 25 bilder i sekundet så bør du ikke bruke noe mindre enn 1/25 på lukker ettersom en da vil få samme eksponering over flere frames...
Et highspeed-kamera derimot tar opp flere bilder enn 25 (f.eks. 300 eller 400) i sekundet. Dette krever da, for å få skarpe enkeltbilder, at en bruker en lukker på f.eks. 1/300 og f.eks. opp mot 1/veldig masse avhengig av hvor raskt det du skal filme beveger seg.
Jeg får ikke koblet det som muligens er harddisken til pc'en min, og jeg kjenner ikke igjen noen av kontaktene. Det som jeg tror er en harddisk kalles en wipe unit, jeg syntes det minnet om scratch disc så jeg gikk ut ifra at det var i samme gate. Jeg tok bilder av diverse, kanskje noen kloke hoder kan finne ut av hvordan jeg skal få brukt dette kameraet.
Bakside kamera
Liten kontakt (som går inn i lydkortet mitt, men ikke kan kobles til utstyret.)
Stor kontakt (mellom kamera og wipe unit?)
Wipe Unit
Strømmen tror jeg skal komme til kameraet fra wipe unit, i tillegg til at den ser ut til å ville ha amerikansk strøm!
EDIT. Bildene er slettet fra server.
Hvordan er gjengen på den ene runde kontakten der? Slik det ser ut for meg ved første øyekast på den, er dette en RCU-enhet, dvs. at du må ha en Remote Control Unit (dette er 19" rack-utstyr) til å styre lukker, blender og gi strøm til kameraet. Godt mulig jeg tar feil, men ser det ikke mer detaljert i forhold til dette bildet nå.
Den lille kontakten med fyrstikkesken, minner om en RS-320-kontakt, eller hva det nå heter. En seriell greie.
Aha! Der kom kabelen ja.. RCU-kabel! Du må rett å slett gå i anskaffelse av riktig modell/type RCUDen vil gi utganger til analoge kilder, av typen BNC-kabel, som du igjen konverterer til f.eks. composite veldig enkelt med en plugg.
Den siste kaka kan ligne på en RCU-enhet, men hvis det er de eneste pluggene tilgjengelig, blir jeg rimelig blank. Den lille DIN-kontakten kan muligens være inngang for en remote "record"-knapp på kabel?
Det skal være noe fjernstyrte greier ja. Følger med en gigantisk snelle med kabel. De brukte den til å filme sprengning av miner, så ikke rart de ønsket litt avstand. Det er gjenger, eller i alle fall noen løse ringer rundt de runde, men jeg ser ikke helt å klare å passe dem inn på ledningene fra snella, selv om det ser ut til å passe. Finner ingen recordknapp noe sted...
Bokmerker