Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Grimstad
    Svar
    150

Standard HipHop musikkvideo - PMW-EX1 + Letus35 Extreme

Lagde min første skikkelige musikkvideo sist helg og er nå ferdig å klippe.
    Filmet med Sony PMW-EX1 med Letus35 extreme. Mest brukt optikk er Tamron 28-75mm f2.8. Til lyssetting har jeg brukt en 2,5kw HMI med soft-lerret, en 600w HMI bouncet i isopor og en 1kw kunstlys lampe til effekter osv. Gradert med Magic Bullet Looks.

Kom gjerne med kommentarer!

http://skifilm.info/oyvind/ensom_720p_h264.mov

www.oyvindstokkan.no for flash video.
    yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
    http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    173

Syntes gennerelt at filminga var bra, vakke så stor fan av den "rotete" zoominga. Kontrastene og fokusen var bra. Det samme var kvaliteten på filmingen. Den første sekvensen med jenta var rett og slett kjedelig. Likte ikke den oransje veggen. Ødelag litt av hip/hop følelsen min! Men generellt syntes jeg det var bra.

Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    538

Kjempefine bilder!

Eg likte kjøringane, og det var fint lyssatt.

Det einaste eg ikkje likte var då ho jenta satt på ein stol og sang inne i det rommet. Eg syns klippinga blei veldig "random", og det skurra litt for meg.
    Pettersen

Fotobloggen min[/url]
    Pettersen Produksjonar[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Lillehammer
    Svar
    198

kjempefine bilder, visuelt så ser det kjempestilig ut!

eneste jeg kan sette fingeren på er at artistene ikke "gjør" noe særlig, og da blir det litt repetivt mtp kameraføring ol. Kunne kanskje gjort noe originalt med bildet hvis de gjorde noen målrettede aktiviteter

Men alt i alt så ser dette proft ut spør du meg!

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    387

Syns det var veldig lite innhold her. I tillegg ser artistene litt daue ut. Bildene var forsåvidt fine, men også litt for "standard", filmen har på en måte ikke et eget særpreg som gjør at jeg kommer til å huske den no særlig. Sangen var veldig dårlig.

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Jeg synes det var visuelt bra. Farger/skygger osv er oftest en smakssak. En standard HipHop video. Fortsett med dette.

Digresjon:
    Det snakkes om originalitet her, men hiphop industrien er blitt så gjennomkommersiell at det er vanskelig å lage/tenke nytt. Når alle hiphopere bruker samme jakke, kjede, sko hårklipp, grooves mm så blir det veldig kjedelig. Det er vanskelig å bli lagt merke til hvis du er dusinvare.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    173

ja må si meg enig der, mangler et særpreg. Følte liksom også at det var litt lite forskjellige klipp i videoen. Kunne kanskje vært noe aktivitet ja. Særpreg er kanskje noe av det viktigste skal man lage en god musikkvideo

Lieutenant Commander mrlee70 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    253

Jeg likte IKKE fargekorrigeringen i starten, når de mørkhudede sangerne var helt blå i trynet... Der skar det seg totalt...

MEN, når vi fikk hu dama foran den blå veggen, DA ble det bra (merkelig dette her altså...).

Resten av videoen funket også greit fargemessig sett, stilen er jo forsåvidt den samme hele veien, men som sagt, i starten synes jeg det ikke passet særlig bra.

Lyssettingen så også ganske bra ut, det jeg kunne se.

Kanskje litt lite innhold ja... men en helt grei video allikevel. Keep up the good work!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Grimstad
    Svar
    150

Takk for tilbakemeldinger. Angående blå i trynet tror jeg du bør fargekorrigere skjermen din.
    yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
    http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]

Lieutenant Commander mrlee70 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Trysil
    Svar
    253

He he, når jeg skrev "helt blå" i trynet, var det kanskje en ørliten overdrivelse, men en blanding mellom askegrå og "småblått" var det ihvertfall her hos meg...

(og ser heller ikke bort ifra at jeg trenger fargekorreksjon på skjermen min...så DET også er sagt).

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •