Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 12 av 12
    Commander Andyax sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Svar
    300

Standard HipHop musikkvideo - PMW-EX1 + Letus35 Extreme

hehe. Amatørene på forumet her liker å gi kritikk til noe som er så godt som proffesjonelt. Ikke det at det er dårlig å gi krittikk.

Jeg ser på hjemmesiden din at du er hovedsaklig fotograf og klipper. Som fotograf syntes jeg du har gjort en glimrende jobb. Som klipper, ikke like bra.

Bildene av rapperen på starten er utrolig bra. Jeg syntes det virker veldig proffesjonelt, og lysettingen er konge. Brukte du blått og orange filter på lampene? Disse fargene er utrolig fine sammen.

Jeg syntes du kanskje valgte litt rare utsnitt hos jenta. Ble på en måte forstyrrende å se henne synge, fordi jeg følte at klippene der ikke var helt naturlig. Noen utsnitt ble støyende. Dette går også litt på klippingen.

Jeg syntes filmen til tider er klippet litt rart. Jeg er ikke helt sikker på hva det kan være, men noe er det. Kanskje det er litt urytmisk til tider?

Mine meninger:

+ Veldig fine locations
    + Utrolig bra lyssetting
    + En del fine bilder

(så som fotograf er du veldig flink!)

- Noe rotete til tider
    - Klippingen er litt støyende
    - Lite engasjert rapper, som mange nevner.

(klipperen og regissøren bør tenke litt over krittikken)

Alt i alt bra! =)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Grimstad
    Svar
    150

Standard HipHop musikkvideo - PMW-EX1 + Letus35 Extreme

Hehe! Der kom det konstruktiv kritikk!

Er enig i at klippene på jenta (spesielt i det oransje rommet) var veldig rotete. Saken er at letus-adapteret døde rett før den sekvensen (det var den siste jeg filmet). Ble også litt kræsj med det oransje. Klippet hele greia på 3 timer, så er mye rom for finpuss. Var en meget lavbudsjett jobb så fornøyd etter forholdene.

Angående lyset brukte jeg som tidl. nevnt i hovedsak en 2,5kw HMI (6200 kelvin) og en 1kw tungsten (3400 kelvin). Hvitbalanse er satt rundt 5000 så blir en fin blanding av litt blått og litt gult lys. Dette funket bra.

Fikk desverre ikke muligheten til å være på location før selve filmingen skulle skje så hadde ingen manus, ingen shotlist, ingenting.

Siden dette var min første "seriøse" musikkvideo blir mye annerledes neste gang.

Tusen takk for alle innspill. Det blir notert og tatt hensyn til ved neste prosjekt
    yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
    http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •