Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 21
    Cadet 1
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    3

Standard Hjelp i kamera jungelen

Hei!

Har nå brukt 3 dager på leting etter nytt kamera. søkt i forumet, lest haugevis av " kamera bør jeg velge" tråder, men er fortsatt like grønn. Har pr. dags dato ett gammelt canon mvi 550i, som ikke leverer bra nok. for mye støy i bildet, klikkelyder på audio og gir generelt ett dårlig resultat, selv med stativ. har satt en maks grense på 10000 kroner, men i jungelen der ute klarer jeg ikke og sortere informasjonen på en fornuftig måte. tigene jeg lurer mest på er: hvilken lagring gir den beste kvaliteten? harddisk, cd eller tape?. hvilke kameraer er bra i forhold til bilde stabilitator? Hvilke kameraer kan benytte eksterne mikker?(helst xlr,men kan vel bli litt værre i denne prisklassen). Er det noen som kan gi meg en rettning her? eller enda bedre, en anbefaling av ett kamera? størrelse er ikke viktig i forhold til kvalitet. Beklager newbie spørsmålene her, har prøvd å danne meg ett bilde, me trenger veiledning. Skal brukes som hjemmekamera, men må ha bildekvalitet som første pri, med hensyn til film prosjektene jeg av og til er med på.

På forhand takk!

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Panasonic NV-GS500 er kanskje det beste alternativet i den prisklassen. Det er eit miniDV-kamera, og lagrer dermed på kassett. Det har lydutgang – ikkje XLR, men det er det ingen so billege kamera som har – so du kan kople til ein mikrofon som Røde Videomic.

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

jeg ville helt klart gått for Panasonic NV GS500 med Røde Video Mic, det er flere her på forumet som har dette og det virker som om de er fornøyd.

Jeg planlegger selv å kjøpe denne kombinasjonen etter konfirmasjonen.
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Cadet 1
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    3

Er dette samme kameraet? selv om ikke typenummeret er helt identisk?

http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=60457

Eleer er dette en annen versjon.

Ligger det noen eksempler ute av kvaliteten på innspillinger. noen klipp / filmer laget med dette kameraet.

Alf Kåre

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Den linken der virket ikke, jeg skal vise deg bilder av det:

Panasonic NV GS500

Røde Video Mic

Begge to satt sammen

Jeg annbefaler deg også å kjøpe dead cat vind hette med det samme.

Alt i alt, så får du dette for rett under 10.000.
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Cadet 1
    Medlem siden
    Dec 2006
    Svar
    3

Ser ut som flere har dette kameraet. Er det ingen som har filmet noe som kan gi meg en indikasjon på kvaliteten?

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Det er vel ingen forskjell på kvaliteten i bildet fra kamera til kamera iform av oppløsning da alle kameraer følger PAL standarden på 720x576 piksler. Men fargegjengivelser osv. blir bedre etterhvert som prisen øker Dette kameraet har vel 3CCD også? Noe som jeg syns gjorde gamle kameraer uten 3CCD til å virke sort/hvitt i forhold
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Sjølv om oppløysinga for det meste er lik, betyr ikkje det at biletet alltid er like skarpt. Det kjem ein god del an på kor mange pikslar det er på CCD-brikkene. Men so er det vel ikkje so stor skilnad på dei billige kameraa uansett...
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Sitat Opprinnelig postet av MiniMan
    Sjølv om oppløysinga for det meste er lik, betyr ikkje det at biletet alltid er like skarpt.
    Jeg tror det er optikk som avgjører om bildet er skarpt (for jeg tror ikke at det fins noe CCD-brikke som har under 1024x576 pixels). Men med høyere oppløsning på CCD vil redusere bildestøy. Jo mer pixler, jo mindre bildestøy.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Nei, det finst massevis av CCD-brikker med under/langt under 1024x576. Og jo færre pikslar, jo mindre støy.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •