Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard Hjelp til innkjøp av utstyr.

Heisann,

Jeg er i ferd med å kjøpe inn litt ordentlig utstyr, og har rundt 120.000kr å bruke

Ser for meg at rundt 40k skal brukes på en Mac Pro med stor skjerm og ekstra RAM, da den skal brukes til redigering og grafisk arbeid.

så ender nok med å ha rundt 80.000,- til bruk på utstyr. Hvilke gode kameraalternativer har jeg? Må også få råd til et skikkelig stativ.
    Hva annet burde jeg tenke på å ha råd til? Har muligheten til å reise ekstremt billig til statene (eventuelt få familie til å kjøpe og sende) så kan ha det i bakhodet... tenker da først og fremst på stativ, dolly, jib, filtere og slikt...

Har ikke sååå mye teknisk innsikt når det gjelder film, så trenger det jeg kan få av innspill.

Har flere jobber som venter, blandt annet 2 nye musikkvideoer, og et par interne reklame og opplæringsfilmer.

Alle innspill mottas med stooor takk
    Coming soon...

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,279

Mac Pro, definitivt. Apple skjerm, 30" er nice men dyrt.. Kjøp ram fra www.transintl.com. Det gjorde jeg, og sparte halvparten i forhold til hvis jeg skulle kjøpt fra Apple. Så nå sitter jeg med Mac Pro og 9 GB RAM Kjøp også ekstra harddisker. Meget viktig.

Hvor mye vil du bruke på kamera? Tenker en HPX500 eller 555 gjør susen for deg.. Hadde du hatt penger så hadde HPX-3000 vært nice men det er over dobbelt av totalbudsjettet ditt så..