Alt jeg kan si er at Røde VideoMic er utrolig bra. Kjøpte også fra riff. Ser at de har satt opp prisen med 100-125 kroner siden jeg bestillte der.
Følger ikke med batteri, men er et 9V (tror jeg) røykvarslerbatteri. Koster under 50 kroner.
Før vi begynner: Dette er ikke enda en av de "hvilket kamera skal jeg kjøpe...." Jeg vet sånn cirka hva jeg skal ha, men det er bare litt finpuss på handlelista.
Jeg har nå konfirmert meg 8), så nå har jeg penger til å kjøpe kamera!
Det er noen ting jeg vil ha klart før vi begynner....:
- Maks pris for alt er 11 000 NOK
- Alt skal kjøpes i norske butikker
- Det skal kjøpes i særiøse butikker (les: Komplett.no, Riff.no, fotovideo ol....)
Kamera Panasonic NV GS500
Jeg har bestemt meg for dette kameraet for lenge siden, bl.a. på grunn av 3 CCD og lav pris i forhold til bildekvalitet.
Butikk: her
Mikrofon Røde VideoMic
Jeg har hørt mange gode tilbakemeldinger på denne mikrofonen, særlig i kombinasjon med GS500. BTW: Følger det med batteri til denne?
Mikrofon Vindhette Røde Dead Cat
Jeg har valgt å innvestere i en vindhette først som sist, og da ble det altså denne.
Stativ Velbon CX-686 Tripod
Jeg har hørt at dette er et stativ som er "greit nok" og siden jeg ikke kommer til å bruke stativ så mye (liker steady cam bedre) så velger jeg å gå for et billig stativ.
Ekstra batteri Panasonic batteri til NV-GS serie
Jeg har funnet ut at et ekstra batteri er greit å ha, men, det jeg ser er at det koster....
Derfor lurer jeg på om det lønner seg å kjøpe dette istedenfor dette?
Det med batterier har jeg ikke undersøkt så mye, men jeg har skjønt at det kan lønne seg å kjøpe uorginalt batteri, men jeg har også lagt merke til at noen av disse ikke passer/funker, så hvis jeg skal gå for dette, så må jeg være 100% sikker på at det funker.
Dette med butikker er ikke sikkert, jeg har bare funnet den billigste nettbutikken. Jeg har planer om å først sjekke om det er mulig å kjøpe det i butikker nær meg, siden jeg liker bedre å forholde meg til en selger bak en disk.
Jeg har søkt om jobb på mobildata og har tenkt å vente med å kjøpe til jeg har fått svar fra dem, for hvis jeg får jobb der, så kan jeg vel få det billigere hvis de har noe av dette? (Noen som vet ca hvor mye....??)
Jeg har ikke tenkt noe på veske, men det får komme senere...
Noen som har komentarer eller kan komme med hjelp....??
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Alt jeg kan si er at Røde VideoMic er utrolig bra. Kjøpte også fra riff. Ser at de har satt opp prisen med 100-125 kroner siden jeg bestillte der.
Følger ikke med batteri, men er et 9V (tror jeg) røykvarslerbatteri. Koster under 50 kroner.
anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66
Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
Joe: Because you're a faggot, alright?
Ok, jeg kom på en ting til, nemlig frakt, jeg har forstått det slik at på riff er frakten medregnet i prisen, eller tar jeg feil nå? Hvordan er det med de andre nettbutikkene?
Nei, tror ikke frakt er medregnet i prisen på riff. Jeg betalte både frakt og oppkravsgebyr.
Dette ser forresten ut akkurat som det jeg tenker på å køpe. NV-GS500 og Velbon CX686. Du må fortelle hvordan du syns det funker.
Jeg tenkte jeg skulle lage en liten "test" av hele oppsettet.
Kom forresten på at jeg kan jo bare stikke innom gjensidige og ta med meg et par tre røykvarsler batterier :P 8)
Hvor mye kom frakten på riff på?
Jeg bestillte også en forlengelseskabel, men tror frakten er noe det samme.
Posten (Servicepakke): 64kr
Gebyr postoppkrav: 69kr
Frakten ble 64 kroner, visst du bestiller postoppkrav blir det et ekstra gebyr på 69 kroner.
Ja, lag test. Kan bli utrolig nyttig for andre også.
Jeg bestillte Røde videomic og forlengskabel på Riff, og etter en uke fikk jeg melling om at dei ikke hadde varene inne. Og hørtes ikke ut som om dei kom til å få dem inn heller :? Så jeg anbefaler ikke Riff.
Fasit Media
www.ai-produksjoner.com/ingenmannsland
Jeg bestilte Røde VideoMic og forlengelseskabel, fikk Micen, men ikke kabelen (hadde den ikke inne). Sendte mail til de i dag, så får se hva de skriver. Riff kan kanskje rote litt, virker det som, så du kan kanskje bruke en annen side, men syns de funket helt greit, bortsett fra den kabelen som ikke kommer.
Ingen andre som har noe å komentere på oppsettet mitt?
Bokmerker