Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard Hjelp til oppgradering av redigeringsPC

Systemet mitt er som følger:

Strømforsyning: Mist 600w (etter hva jeg greier å lese av)
    Prosessor: Core Duo T6400
    Hovedkort: MSI Neo P75 elns
    Vifter: 1 "Thermotake" cpu kjøer, og 3 småvifter
    Skjermkort: Radeon Hd 4670
    Ram: 4 gb ddr2
    HDD: 1 Sata 2 320gb for minnet og en gammel bare for saving.
    Diskbrenner og spiller, floppy.

Jeg har tenkt å bytte prosessor, hovedkort og ram til dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675

vil jeg nå med dette ha noen flaskehalser som hindrer meg i å bruke de nye delene som de skal?

takker for alle svar

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard

ingen? tenkte jeg skulle gå til innkjøp ganske snart, så viss noen vet at dette blir et bomkjøp kan de godt si ifra

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard

Med den pakken du refererer til på Komplett bytter du jo ut alle vitale komponenter. Det eneste du sitter igjen med som er brukbart fra nåværende system er harddisk, skjermkort og strømforsyning.

Ser du har en vifte fra før, så da ønsker du kanskje ikke å bruke den vifta som sitter på prosessoren. Dermed kan jeg glatt anbefale en Noctua vifte. De er skremmende stillegående. Har en selv, og aldri hørt ulyder eller generelt lyder fra dem. Koster fort noen kroner, men det er helt hinsides verdt det.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard

nå har jeg et lite problem...
    jeg har innstallert alt og har nå vista ultimate x64 på pcen.
    Men den sier at jeg har bare 4093 mb ram innstallert, men egentlig har jeg 3*2gb ddr3 ram

og vista experience greiene sier at skjermkortet mitt gir 1.0? før ga det jo 5.9

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard

Har du gått gjennom testene med Vista Experience? Det er igrunn ikke noe å bekymre seg for hva Vista Experience sier om systemet ditt. Dersom det gjør oppgaven sin bra er det ingen grunn til alarm.

Hva RAMen din angår er jeg usikker. Aldri vært ute for det problemet før. Kanskje det er noe du burde sjekke ut i BIOS? Eventuelt nappe ut og sette inn alle brikkene igjen?

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard

okay
    jeg sjekket litt i after effects ved bare å lage en liten figur og så bevege den litt, og da greide ikke pcen å holde realtime.. Det va i 1920-1080 29.97 så jeg vet ikke om det er skjermkort eller prosessor

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard

Du må installere ram'en i annenhver slot om du skjønner, på mitt hovedkort er det 3 svarte og 3 oransje slotter og jeg har satt ram'en i de svarte slottene. Hadde alle tre i den første svarte, den andre oransje og den tredje svarte og da fikk jeg bare opp 4 GB ram i Windows. Om du ikke helt skjønner så kan jeg evt. lage en tegning til deg.

Og drit i Vista, Vista er båss, Windows 7 64-bit fungerer supert, selv om det bare er en RC. Fulle versionen kommer vist i Okober.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard

Windows 7 sin åpne beta og RC er avsluttet, så man får ikke lenger lastet ned og prøvd. Muligheten for å delta i dette programmet ble avsluttet i juni. Om det ennå er mulig, si gjerne i fra - jeg ga linken til siden til noen andre, som kunne rapportere at de ikke fant noe som ga dem tilgang til RC.

Og ja, det stemmer - RAM skal installeres annenhver slot dersom du ikke har nok til å fylle alle.

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    133

Standard

jeg har 4 plasser til ram.
    Det er et Gigabyte ex58-ud3r hovedkort og jeg leste i bruksanvisningen hvor jeg skulle sette ram'en. den støtter bare ddr3 tror jeg

setter pris på hjelpen, ingen som vet noe om Skjermkortet?

EDIT: ser jeg har sett på bildet av hovedkortet i manualen feil vei:P så jeg skal forsøke å bytte om og se hvordan det går..
    Sist endret av IsakL; 22nd July 2009 kl 20:00

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard

http://www.microsoft.com/windows/win.../download.aspx
    "Downloads will be available until August 20, 2009. After that, you can still install the RC and you can get a product key if you need one. "
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Oppgradering
    Av m.k i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 11
    Siste tråder: 15th May 2007, 22:02
  2. Ny data, eller oppgradering?
    Av ustedalen i forumet Generelt
    Svar: 18
    Siste tråder: 5th April 2005, 13:55

Regler for innlegg