Viser resultater 1 til 2 av 2
    Cadet 3
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    6

Standard Hjelp til valg av videokamera etter mislykket reparasjoner hos elkjøp.

Kjøpte for ca 10mnd. på elkjøp et panasonic nv-gs230 og var veldig fornøyd med det helt frem til jeg beg. å få kutt(flimring) i lyd og bilde selv med splitter nye dv-tape. Har vært til reparasjon to ganger og de påstår at alt av innmat er blitt byttet. Skulle prøve det ut med ny kassett, men fikk striper på skjermen etter at opptaket var gjort. Dette var riktignok kun ett sted på filmen, men jeg synes det er veldig irriterende. Elkjøpmannen sa sist gang at om det skjedde tre ganger, altså en gang til, kunne jeg bytte kamera.
    Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve å bytte kamera, men utvalget er jo ikke all verden på elkjøp. Har sett meg ut noen. Av en eller annen grunn foretrekker jeg Sony eller Panasonic, men om dere har andre gode tips setter jeg også pris på det. Har alltid hørt og syns at dv-tape gir de beste bildene, men det var kanskje bare før i tiden. Men må jo også være veldig greit med HDD.
    Jeg bruker sony vegas 8 til å redigere med og spiller av filmene på min hd-ready tv, altså ønsker jeg hd kvalitet på filmene. Har sett litt på Sony HDRCX11E og Sony HDRSR11E. Har lest litt om Videoformatet AVCHD og er det slik at jeg ikke kan redigere film tatt opp i dette formatet i sony vegas 8? Det står at:"Sony HDR-CX11E er et Memory Stick minnekort basert videokamera som kan ta opp opptil 5 timer og 55 minutter i 1920x1080 full HD med 16GB Memory Stick minnekort" Finnes det ikke intern hardisk i kameraet? Ofte har jo kamera HDD med 40Gb eller 60Gb.
    Når det gjelder pris, så veit jeg ikke helt. Må jo få et tilsvarende, eller bedre kamera enn det jeg har. Men regner jo med at jeg må legge i litt ekstra.
    Håper noen kan hjelpe meg, da jeg ikke er veldig erfaren.
    http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...IAAAEOBeM03xiL

PÅ forhånd takk

Cadet 3
    Medlem siden
    Jan 2008
    Svar
    9

Standard Sv: Hjelp til valg av videokamera etter mislykket reparasjoner hos elkjøp.

Startet med filming på super 8, så over til dobbel 8 og 16 mm via VHS, video 8 og DVtape til at jeg nå har Sony HDR-SR7E 60GB (1,5 år)som jeg er fornøyd med. Redigerer i Sony Vegas 8 pro. Sony vegas redigerer AVCHD filene og man kan brenne AVCHD filene på en DVD og spille de av på en Blueray spiller (spilleren tolker det som Blueray). Du får selvfølgelig ikke plass til så lange filmen på en DVD plate, men mens man venter på at Blueray brennere skal falle i pris er det jo morsomt å leke seg litt. Når det gjelder redigering av AVCHD filene kreves det litt prosessor kraft, jeg benytter en PC med 2,4GHz og 4mb ram og det går greit, men vegas anbefaler 2,6GHz. Jeg har tidligere brukt DVtape og kvaliteten var god, men for en som meg som ikke akkurat er verdensmester i katalogisering av tape, mistet jeg noe av kontrollen på råmaterialet. Elsker hardisk kameraet, slipper å lete etter ledig tape og med 60GB har jeg mere enn nok plass.
    manus, manus, manus, manus og så film

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •