brukte dollyen på skolen for første gang i dag. og den er laget på omtrent den samme måten. bare at den kjører på skateboardhjul og at skinnene er laget av større rør, som kan settes sammen i lengden.
Fungerer veldig bra =)
Lagde denne i dag, kjøpte deler i går. Delene (hjul, bolter, beslag osv (ikkje den hjulene er montert på)) koster ca. 150 kr på jernia.
Og alt lagd i sammen:
![]()
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
brukte dollyen på skolen for første gang i dag. og den er laget på omtrent den samme måten. bare at den kjører på skateboardhjul og at skinnene er laget av større rør, som kan settes sammen i lengden.
Fungerer veldig bra =)
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Her er en liten testfilm:
[ame]http://media.putfile.com/dolly75[/ame]
Grunnen til at det ser jævlig dårlig ut er fordi eg glemte å slå av OIS'en (optical image stabilizer) en dum tabbe.
Forresten, det den kjører på no er ikkje det som er meningen at den skal kjøre på. Skal snakke med en rørlegger og prøve å skaffe nokon 1" pvc-rør.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
... Men det ser jo bra ut, då![]()
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Ser flott ut den.
Blir det stødig når du setter stativet oppå?
Står stativet løst eller har du en festemekanisme?
hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg
Det står løst på. Fungerer greit.
Sånn passe stødig på stativ. Stativet er litt pinglete :wink:
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Ser jo veldig bra ut dette. Har tenkt på å lage noe sånt jeg også, men har liksom ikke giddet for jeg har ikke hatt noen steder i film å bruke det på. Enda.![]()
Hva har det å si at du har på OIS? Har det noe å si på bilde? Jeg bruker det veldig ofete, men da somregel også hvis jeg har det håndholdt.Opprinnelig postet av PettersenMoviesInc.
Det ser vedlig bra ut, kanskje jeg også skal prøve å lage noe sånt?
he Lord is My Strength
"When you can't cloth in the skin of the lion, put on that of the fox" Guy Williams, Zorro.
"It's not who I am underneath, it's what I do that defines me..."
"All for one, and one for all!"
Inne i linsa er det et utal prismar og gyrostabilisatorar som arbeider når OISen er på. Desse er innstilt på å holde bildet så mykje i ro som moleg. Det som skjer når du panner eller i det heile tatt bevegar kameraet i store bevegelsar når du har oisen på er at den vil prøva å halde biletet i ro. Dette resulterar i at når prismene ikkje klarar å bevega seg lengre, gjev dei opp. Då flyttar dei seg tilbake til sin oprinnelige stilling og forårsakar eit "hopp" i bevegelsen som får det til å se ut som at det hakkar. :wink:Opprinnelig postet av Lalo
ROVLAH92:
Har du tatt i ei tang, drill og skrujern før burde det ikkje vera noko problem, nei. Ganske enkel å bygga i grunn. Bortsett fra utruleg mykje boring. Rundt 40 hol, kanskje. I stål. Kjedeleg.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Er det mulighet for å få dollyen høyere opp? Slik den videoen er så blir det vel bare ca. knehøyde, eller? :?
Bokmerker