Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16

Tråd: Hodetelefoner

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

Standard Hodetelefoner

God dag. Mine gode, gamle skullcandy hodetelefoner tar nå snart farvel med meg. De har tjent meg vel og har vært veeeeldig gode på lyd, eneste grunnen til at jeg ikke kjøper det på nytt er en stygg "konstruksjonsfeil" (slik jeg ser det) som gjør at de kommer uansett til å dø igjen etter ikke så lang tid.

Sååå da lurte jeg på om det er noen som vet om noen SOLIDE hodetelefoner med sterk lyd og bass, samt god isolasjon. De skal brukes både til å høre på lyden jeg tar opp under filming, og veldig aktivt til å lytte til musikk. Prislapp helst ikke over 1500, gjerne under

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Sv: Hodetelefoner

AKG 271 er noen knalle hodetelefoner, har brukt dem til masse forskjelligt. AKG har også andre du kan se innom.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Evnt 7509HD som ett alternativ til THX sitt forslag, smak og behag hva man liker. Jeg trengte muligheten til å slå sammen headsetet for reise så da ble det sony'n.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

AKG'en som jeg nevnte er mer beregnet på studio bruk, de er litt tungdrevne, men det er mer en vanesak om hvor mye mer en må skru opp lyden for å få tilsvardende lyd som lettdrevne. Disse kan du og bytte ut ledningen på ved hjelp av en mini XLR kabel om den skulle ryke eller lignende, noe jeg har allerede gjort.
    Sony'en CM nevner tror jeg egner seg som til bruk på sett og innspilling, ettersom de er praktiske ( og jeg går utifra at de er mer lettdrevne)

Forresten masse bass i høretellefoner er ikke nødvendigt annet om du hører på mye techno, da er det bare å kjøre på med Koss
    Om du vil mastre lyd er det beste å ha mest mulig nøytrale lydkilder, optimale er noen gode aktive monitorer.

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sony headsetet jeg nevnte syns jeg er for tungt til bruk ute på opptak.

Da er vel Sennheiser MD25 ett bedre valg.

Commander
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hønefoss
    Svar
    432

takk for gode forslag!

til deg thx: bass er nødvendig!! aner ikke hva slags musikk du hører på, men du kan jo prøve å høre master of puppets eller Enter Sandman først på ørepropper, deretter hodetelefoner med bass, SÅ komme til meg og si at bass ikke spiller så stor rolle > arr

MEN takk for gode forslag ;D skal ta nærmere kikk på de hodetelefonene dere anbefalte

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av Fredo Vis post
    til deg thx: bass er nødvendig!! aner ikke hva slags musikk du hører på, men du kan jo prøve å høre master of puppets eller Enter Sandman først på ørepropper, deretter hodetelefoner med bass, SÅ komme til meg og si at bass ikke spiller så stor rolle > arr
    Til monitoring så skal ikke headsetet ha en HI-FI eller ett DJ karakteristikk, men en så nøytral som mulig. Da er det nøytral og kontrollert bass som er viktig, ikke dj og hardest mulig...

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Jeg sverger også til Sony MDR-7506. Nå er jeg ingen lyd-nerd, men syns de har veldig god lyd, og saftig balanse mellom bass og diskant - ikke for mye av eller for lite. Helt supert å lytte med når man klipper.

Og som Christian nevner, er det veldig kjekt å kunne slå det sammen, legge det i tilhørende pose, før man skal på tur.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Jeg nevner bare at du har vanlig lyd og Hi-Fi lyd Hører forresten bl.a på Black Metal (Norsk seff ) og i Koss sine klokker er bassen helt graut på bassen, ingen skille i lydbildet.

Men en ting til om disse klokkene. Søket på google bilder og fant ut at jeg faktisk har brukt Sony'en. AKG'en jeg nevnte er litt flat mot øra, noe som kan verke litt etter noen timers bruk. Sony'en har litt av det samme, du må på en måte stappe øra inn langs kanten på klokkene. Det beste vil være om du stikker innom en lyd skjappe og tester ut selv

BERGEN

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Jeg kan varmt anbefale Beyerdynamic DT 770 Pro, jeg jobber en del med lyd, og har prøvd disse noen ganger. Dette er knallgode hodetelefoner. De er riktig nok dyre, men det er de verdt!
    NB: Disse er tungdrevne..

Ellers har vi Beyerdynamic DT 235 på skolen, dette er også gode hodetelefoner i forhold til pris, men de kan ikke måle seg med 770.
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •