Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Hum sak

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

Standard Hum sak

Hei, jeg har den siste uka jobbet med å sette opp nytt sterioanlegg på skolen min, og fant en såkalt "Hum Killer". Nå lurer jeg på hvordan jeg skal bruke denne på best mulig måte, hvordan kobler jeg den opp, og hva den egentlig gjør... ettersom det er en hum killer går jeg ut fra at den fjerner støy (hum), men hva er det egentlig den gjør med lydsingnalet.
    ww.blender3d.no

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Standard Hum sak

Norsk amatørFILM forum :!:
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Lillehammer
    Svar
    198

Standard Hum sak

Sitat Opprinnelig postet av Moen.jr
    Norsk amatørFILM forum :!:
    vøøy, frekkas! du vet at lyden er halve filmen? ganske dumt å drite i lyden.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Standard Hum sak

Okei Du var kul..

Anyway, i og med at han skrev at han satt opp stereoanlegget på skolen, så gikk jeg ut i fra at han skulle bruke "hum killeren" til noe musikk relatert.

Okei, lyden er sikkert halve filmen, men skulle vi sett det sånn kunne man jo like gjerne spurt om problemer rettet mot f.eks hårstyling, even though du ikke skulle bruke det i noe som helst form for film.. Men du tenker jo sikkert at det er høyst relevant, grunnet at man bruker make-up artister i filmsammenheng.

Polarbear, jeg vet ikke om du skulle bruke denne "hum killeren" til noe innenfor film / TV produksjon. I tilfelle, beklager...
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Oslo
    Svar
    230

Standard Hum sak

jeg veit at dette er et filmforum, og at jeg stilte et lydspørsmål, men jeg veit at noen her kan en del om lyd også, fordi lyd og film på en måte henger ganske godt sammen nå etter at lydfilmen ble funnet opp. Jeg kunne selvfølgelig ha spurt på for eksempel AVforumet, men følte at det var unødvendig å melde seg inn i et nytt forum bare for et spørsmål. Og nei, hum killeren skal ikke bli brukt til film med det første, men kanskje senere hvis jeg finner ut av det. Uansett mener jeg at en hum killer er det samma enten du bruker den i anlegg, eller på sett, så please svar seriøst.
    ww.blender3d.no

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •