Har ikke så mye erfaring med merker og modeller, men shotgun mic er uansett det beste for amatørfilm, så ja, gå for en shotgun![]()
Har lett litt på internett og har kommet fram til at jeg bør kjøpe en "directional microphone" (shotgun). Er dere enige? Er det denne typen mikrofon som er viktigst/brukes mest i filmproduksjon? I tilfelle, hvilken bør jeg kjøpe? Har dere noen erfaringer med merker/modeller?
Takk![]()
Med vennlig hilsen
Phex
Har ikke så mye erfaring med merker og modeller, men shotgun mic er uansett det beste for amatørfilm, så ja, gå for en shotgun![]()
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Da blir det en shotgun micOpprinnelig postet av MiniMan
![]()
Noen som har noen anbefalinger/erfaringer? Kan godt kjøpe fra Amerikanske nettbutikker hvis det blir billigere...
Med vennlig hilsen
Phex
på http://www.bhphotovideo.com/ finner du nok det du trenger.
edit: Pass på at du ikke forveksler XLR og MiniJack
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Hva er shotgun?
Pris?
Kan man kjøre bom? Og passer det til alle dv kameraer?
Jeg vurderer å bestille meg denne: http://www.bhphotovideo.com/bnh/cont...goryNavigation
Men jeg har ikke peiling på mikrofoner i det hele tatt. Så det jeg da lurer på er om jeg kan få festet den på bom og får jeg brukt mikrofonen på kameraet mitt? (Panasonic nv-gs400)
På forhånd takk!![]()
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Ok, takk! Skal se på siden etter shotgun mikrofoner og komme tilbake til tråden når jeg har sett litt på de forskjellige mikrofonene.Opprinnelig postet av MiniMan
Btw: Hva er egentlig en bomops:
Med vennlig hilsen
Phex
Bom er en slik "stang" mikrofonen er festet til, som lydmannen holder![]()
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Ok takk, var vel egentlig det jeg trodde, men tenkte det var best å bekrefte det :lol:Opprinnelig postet av jasonX
Med vennlig hilsen
Phex
Bokmerker