Viser resultater 1 til 3 av 3
    Commander
    Medlem siden
    Aug 2007
    Svar
    365

Standard Hvilken mikrofon bør jeg velge

Hei dere!
    Jeg lurer på hvilken mik jeg bør velge, det skal vere innenfor 3000 kr. jeg har sett noen røde mikrofoner til litt under den prisen. Men jeg kunne trengt noen erfaringer OSV. :lol:
    Purple Cow Pictures

Macbook pro 2,4ghz 4gb ram
    JVC GY HD111 m/ RedRockMicro M2 - Canon 550D - Nikon D300
    Røde NTG-2
    Regi & Foto

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Kristiansund/Halsa
    Svar
    189

Først må du nesten si hvilket kamera du skal bruke den til. For du må enten ha XLR eller minijack.

Innenfor minijack, er Røde VideoMic et godt valg. Jeg brukte den før, og den ga veldig bra lyd, i vertfall til prisen.
    Når det kommer til XLR, har jeg erfaring med Sennheiser ME66, men den krever powermodul, så den blir vel utenfor budsjettet ditt på 3000.
    anasonic AG-DVX100AE Sennheiser ME66

Mr. Pink: Why am I Mr. Pink?
    Joe: Because you're a faggot, alright?

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av pelsen
    Når det kommer til XLR, har jeg erfaring med Sennheiser ME66, men den krever powermodul, så den blir vel utenfor budsjettet ditt på 3000.
    Finnes med modul som kan brukes både med phantom mating og med, samt en litt mindre med kun phantom.
    Knall mic, men syns sennheiser tar seg litt for godt betalt for enkelte av micene. Røde NTG micene, alt etter som man trenger/vil ha batteri og phantom eller bare det ene er ofte like gode alternativer.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •