Musikkmikrofonen er best, sjølvsagt.
Prøv å spel inn i eit lydtett/dempa rom, slik at du får ein varm og rund stemme.
I forbindelse med dette prosjektet, så trenger jeg å vite en ting.
Jeg skal ha en del voice overs, derfor trenger jeg å vite hvilken av disse microfonene jeg burde bruke:
1. Den innebygde mic'en på kameraer (Canon mv900)
2. Micen på headsettet mitt fra *host* Biltema *Host*
3. En slik mic som man har i musikkrommet på skoler (Slik som man synger i)
Jeg tror at det vil bli best med nr. 3, men jeg hører for sikkerhets skyld.
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Musikkmikrofonen er best, sjølvsagt.
Prøv å spel inn i eit lydtett/dempa rom, slik at du får ein varm og rund stemme.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Greit, da satser jeg på å spille inn i rocke verkstedet på skolen, så kan jeg kanskje få låne miksebordet også *sikle, sikle*![]()
Min erfaring er at mikrofonen må ikke være for følsom, slik at den oppfatter støy fra omgivelsene. Du sitter vel ved PC når du spiller inn kommentarene, og da kan det lett bli litt HD- og viftestøy. Jeg har prøvd flere billige headsett med greit resultat. Kanskje vil slike mikrofoner også redusere rumklang?
Ja, jeg sitter med PC, men den personen som skal snakke i voice oversene, kommer til å sitte litt unna PC'en, så støy fra den kommer ikke til å ha noen innvirkning.
Jeg lurte også på en ting: Kan jeg bruke musikk mic'en på boom under selve innspillingen? det vil jo hverdtfall fjerne støy fra kameraet.
Jeg lurer på dette jeg og (med voice over). Har Røde NTG-2, men hva vil gi et best resultat og høres mest naturlig ut (ikke bære preg av omgivelser) når man tar opp "tanker" eller stemmer som bare er der? Hvis det ikke skal være noen romklang er kanskje å ta opp ute best? Men at det er tatt opp ute gir vel kanskje preg av omgivelser det og?
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Har dere tilgang på flere typer mikrofoner, ville jeg prøvet de og laget ferdig en liten DVD-stubb for å vurdere resultatet.
Vi har kun tilgang til de mikrofonene jeg listet opp i første post.
Itilleg har vi veldig lite tid, hele innspillingen skal gjøres i morgen på skolen.
MayCom....Passer perfekt...Hold den 10 cm fra deg og du får PERFEKT stemme!
Nesten alle journalister har slike. Får sikkert låne dem til et opptak![]()
vh: Ken Martin Ege
Men ingen som har en svar på mitt spm? :P
Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1
Bokmerker