Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    3

Standard Hvilket kamera?

Er ny på forumet her og håper det er her jeg kan poste mitt spr.

Jeg har hatt diverse kameraer i 6-7000,- klassen noen år nå, men har lyst til å bruke litt mer penger på det.

Hovedsaklig kommer jeg til å bruke kameraet til filming av skikjøring, dvs. i terrengparken i alpinbakker og litt. Jeg kommer også til å kjøre etter utøveren med kamera. Derfor trenger jeg et kamera med god bildestabilisator. Kommer selvsagt til å bruke kameraet til andre forskjellige ting også.

Jeg kommer til å kjøpe kamera gjennom firmaet til mamma og slipper da moms. Kjøper jeg Sony får jeg i tillegg noe rabatter gjennom henne.

Kan noen anbefale meg et godt kamera mellom 15-20.000?

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

Standard Hvilket kamera?

du har dette lille fine kamera Sony HVR-A1, Det har HDV og ekte 16:9 skal jeg tro..

VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    3

Standard Hvilket kamera?

Leste nettopp en tråd om dette kameraet.

Det ble kommentert at det var veldig lite og uhåndterlig. Det var for lett slik at det var vanskelig å holde det stabilt.

Og kanskje en vel liten begrunnelse av kameraet for en som er ganske grønn på de dyrere kameraene!

Glemte å nevne det istad.
    I og med at jeg kommer til å følge etter skikjøreren bør jeg ha håndtak på kameraet. Regner med at det er en stor fordel!

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

Standard Hvilket kamera?

Håndtak på kameraet? Snart skal man vel også ha stativ smeltet fast til kameraet. Håndtak kjøpes utenom.
    Som feks denne:

Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    3

Standard Hvilket kamera?

Tenkte vel mest på et kamera med integrert håndtak, som Sony FX1 osv.

men flere anbefalinger?

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,762

Standard Hvilket kamera?

Da vil jeg anbefale Sony HVR-Z1. Hvis du slipper unna moms og får rabatter så kanskje det går ned i 20k. Tviler ellers på at man får brukbare kameraer med integrerte håndtak til under 20k. Kanskje brukt? Mon tro om kameraet til fyren som vurderer utstyret sitt som ferdig solgt har slikt håndtak.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •