Viser resultater 1 til 10 av 10
    Cadet 2
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    4

Standard Hvilket kamera skal jeg kjøpe?

Hei, jeg trenger hjelp

hjelp.

Lurer på om noen her har peiling på kamera?
    Er veldig glad i og filme, og når jeg sier filme så sier jeg ikke filme fiksjonert. Jeg mener filming av hverdagslige situasjoner.

mine kriterier er:
    GOD LYD!
    Bra bilde
    pris mellom 4000 og 9000
    Har sett på følgende kameraer:
    Panasonic HDC-HS300

Canon Legria HV40

Canon Legria HF-S10

Sony Handycam HDR-XR520

Hva sier du? noen meninger?

På forhåndtakk

Hilsen Stanleykniv

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Foreslår at du endrer tittelen på tråden til noe relevant.

Om du skal ha god lyd bør du ha et kamera med mikrofoninngang. Altså, du trenger en ekstern mikrofon. HV40 skal være en sikker vinner. Kan dog anbefale Canon HG10, som alltid. Se gjerne klipp på vimeo.com (søk etter "Canon HG10 Test", eller noe i den dur). Gode bilder, gode tilkoblingsmuligheter. Harddisk. HV40 har sikkert HDV. Koster 5 000 kroner hos Japan Photo, men kostet rundt 9 000 kroner da det var nytt.

Cadet 2
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    4

Standard

Takk for svar! Nei jeg liker og få hjelp. jeg trenger hjelp.

Så på Canon sine hjemmesider og dette virker som en "eldre" modell av de tilsvarende jeg har gitt over. Disponerer du dette selv? Er du fornøyd?

I såfall når det gjelder mikrofon. Tenker du og feste den ekstrene mikrofonen på kameraet?

Så på noen tester og ble veldig fornøyd med bidekvaliteten!

Hilsen StanleyKniv
    Sist endret av stanleykniv; 30th November 2009 kl 16:01

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Rena, Hedmark
    Svar
    199

Standard

Alle på dette forumet liker å få hjelp! Skal alle trådene hete "hjelp" da? Skift topic

Cadet 2
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    4

Standard

Nei, faen jeg er jo i nød! dama drar til Usa på fredag og med en lav dollar kurs kan man jo spare på kamera kjøp. Alle vet jo at man ikke blir rik av og lage film i norge ;-) spesiellt vi amatører

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Ja, jeg har denne modellen selv. Den er gått ut, eller på vei ut, av markedet, og koster derfor bare 5 000 kroner. Erstattet av HG20, som har ca samme bildekvalitet. Vet ikke om du får kamera med mikrofontilkobling i den prisklassen lenger. 5 000 kroners-klassen er ofte beregnet på familier som vil ha det med seg på ferier og derfor skal ha det minst mulig fysisk. Da forsvinner en god del, som søkeren, blant annet.

Du kan både feste mikrofonen fysisk på kameraet, da det har advanced accessory shoe, eller plugge det inn i en 3.5mm jack-greie. Begge deler fungerer fint. Førstnevnte tilkoblingsmetode fungerer også for videolys og andre lure ting.

Tror at HG10 er samme kamera som HV10, bare med harddisk i stedet for HDV. Samtidig er ikke HV40 et dumt valg. Vanskelig dette, hehe. Søk etter reviews på nettet. Der finner du mye nyttig.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Mon tro om jeg skal tittelere alle mine innlegg med "Jeg er viktigst i verden her og jeg trenger mer hjelp enn alle." Det er i alle fall viktig for meg at jeg får svar før hobbykniver og andre omskjæringsinstrumenter.

Cadet 2
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    4

Standard

Igjen takk for svar. Ser ut som om det blir en canon, før lese litt tester som du sier. Vurderte veldig en Panasonic, men må inrømme at canon har bedre bilde kvalitet.

tusen takk.

PS: Kenny Wang, jeg er viktigst i verden og trenger hjelp først. Jeg er en egoistisk person som setter meg selv høyere en noen andre og mener at Norge aldri burde bli medlem av EU slik at jeg kan få mest mulig ut av velferdstaten og ikke bidra med å utvikle Europa. Jeg bruker ikke blinklys i rundkjøringer og sniker i køer.
    Sist endret av stanleykniv; 30th November 2009 kl 17:31

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard

Sitat Opprinnelig postet av stanleykniv Vis post
    [...] [Jeg] mener at Norge aldri burde bli medlem av EU slik at jeg kan få mest mulig ut av velferdstaten og ikke bidra med å utvikle Europa.
    Godt å høre.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard

Trådens tittel er endret, og tråden stenges. Til neste gang stanleykniv, skriv en passende tittel. Det gjør at forumet blir mer oversiktlig, og de som har peiling på det du spør om vil fatte mer interesse enn om du bare skriver "hjelp".

Lignende tråder

1. skal kjøpe kamera, men hvilket?
    Av Traktortom2 i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 2
    Siste tråder: 30th June 2008, 12:02
  2. Hvilket stativ skal jeg kjøpe?
    Av Eruondo i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 7
    Siste tråder: 25th October 2007, 18:26
  3. Hvilket kamera skal jeg velge?
    Av iManok i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 23
    Siste tråder: 11th July 2007, 11:44
  4. Hvilket semi/pro kamera skal jeg kjøpe?
    Av Fotokyrre i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 7
    Siste tråder: 11th March 2007, 10:48
  5. hvilket kamera skal jeg velge ?
    Av 2ams_ll i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 2
    Siste tråder: 5th May 2005, 22:02

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine