Da bør du tenke på å leie noe du vet du kan beherske. Å leie et kamera for å teste ut ting og tang, ved en såpass viktig anledning kan fort bli å skyte seg i foten.
Ring Video4, og spør om å få snakke med Kjell Rune. Han er ram på det der.
Heisann!
Skal filme bryllupet til søskenbarnet mitt og trenger å leie et kamera, i tillegg til NV-GS500 mitt. Det trenger ikke være noen veldig stor forskjell mellom leie kameraet og mitt kamera. Så hvilket bør jeg leie? Det SKAL ha manuell fokusring, iris, hvitbalanse og lukkerhastighet. Tenkte kanskje å leie fra Video4.
Da bør du tenke på å leie noe du vet du kan beherske. Å leie et kamera for å teste ut ting og tang, ved en såpass viktig anledning kan fort bli å skyte seg i foten.
Ring Video4, og spør om å få snakke med Kjell Rune. Han er ram på det der.
Okei.. Har brukt et Sony et eller annet en gang, det var vel et semiprofft kamera. Videre så har jeg en dag å leke meg på før det gjelder. Jeg vet at jeg kan beherske å bruke kameraet med de mest nødvendige innstillingene etter et par timers "utforskning".
PD-170 er et veldig ålreit allrounderkamera. Hør om de har på lager å leie ut, og spør om å få med vidvinkelforsats. Det er en vinner!
Du kjenner sikkert til kameraet - ellers kan du jo google.
Jeg vil jo anbefale et Canon XM2, men det kan bli kornete i dårlig lys, men er det ei moderne kjerke og ikke ei gammal trekjerke fra 1800-tallet så går det veldig bra. XM2 har alt av manuelle instillinger, også på lyd. Men det er tungt å holde i lengden, monter den på stativ.
Men det greieste er vel å låne et Panasonic kamerea hvis det er det du har fra før; greit med samme meny-system bl.a.
Har hørt at Sony PD-150 eller 170 er bedre på lav lux.
ukas ink - ink all day
Canon XM2, Premiere Pro 1.5 &; Combustion 4 should do the trick - Søm, Kristiansand S
Det er en trekirke, tror den er ganske gammel. Såvidt jeg kan huske er det ikke den beste belysningen der inne akkurat. Hva er forresten forskjellen mellom XM og XL? Har hørt mye bra om XL2...
Men ja, det greieste hadde vel kanskje vært å låne et Panasonic kamera, ja. Hvilke kan anbefales?
Edit: En jeg kjenner anbefaler også PD-170, skal se om jeg ikke går for den.
Snakket med han Kjell Rune og prisen for henting på en fredag morgen og innlevering på mandag morgen er kr 1803, da fikk jeg "full pakke" hva nå enn det betydde. Så tror jeg går for det Sony PD-170 ja.
Bokmerker