Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    66

Standard Hvilket stativ skal jeg kjøpe?

jeg har et DCR-HC14E PAL kamera, og kar tenkt litt på og kjøpe stativ, og de spesielt dette:

http://www.sony.no/view/ShowProduct....ry=CAC+Tripods

Noen som har noe erfaring med det? Vet hvor my det koster? Og så lurer jeg også på hva jeg må se etter i et stativ generalt sett? Noen spesielle funksjoner jeg bør være sikker på og ha med?

Takk for hjelp,
    Eruondo.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Det står jo på den linken din at det Sony-stativet koster 1048 kr eks mva. Et stativ i denne prisklassen vil funke greit til statiske utsnitt, men ikke noe særlig mer.

Libec LS-38 har ord på seg for å være best i økonomiklassen, koster vel 4-5000. Det er billig. Skal du ha et virkelig bra stativ med smoothe kamerabevegelser, solid byggekvalitet etc, kommer du fort opp i 20.000 +. (Sachtler, Vinten etc.)

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2006
    Svar
    88

Jeg har faktisk dette sativet selv, og jeg er godt fornøyd med det, siden man kan styre hovedfunksjonene på kamera fra fjernkontrollen...tror jeg betalte 1500kr på SONY CENTER i Karl Johansgate.
    Jeg vet ikke helt hvor kresen du er, så jeg vet ikke om jeg burde anbefale det :lol:
    Men man får jo selvfølgelig det man betaler for, men absolutt et brukbart stativ
    ony vx2100
    Deathlense fisheye
    Røde videomic
    sony vegas 7

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

I forhold til kameraet man har tenkt å bruke det til i dette tilfellet så fungerer det sikkert greit, er ikke verdens tyngste kamera det er snakk om.

Men noen sachtler er det ikke... 8)

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    14

Hvor stor vekt kan et slikt stativ ta ((sony stativet)? blir det for tungt med en jib oppå?

Edit: Ser det står at det tar 3 kg, men er dette nok til å bære en jib sammen med et Vx2000?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    66

hvor stod det pris? jeg kunne ikke se det noen steder? Ah, mine observasjonskrefter feiler nok en gang.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av Mariusd
    Edit: Ser det står at det tar 3 kg, men er dette nok til å bære en jib sammen med et Vx2000?
    Det kommer vel ann på hvor mye den armen veier....er den tung vet jeg ikke om jeg ville stolt på ett billig stativ holdt mitt dyrebare kamera.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    66

Jeg ende opp med og kjøpe ett Giottios VT 809 Tripod.

var dette ett godt valg? :wink: Fikk det helt nytt for 499. Skulle egentlig kostet 1500 på ekspert Hoho!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •