Viser resultater 1 til 7 av 7
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    178

Standard Hvordan bygge en dolly?

Jeg vet dette har vært oppe tidligere, og jeg vet om http://www.homebuiltstabilizers.com/.
    Men jeg har ennå ikke funnet en steg for steg tutorial som viser hvordan jeg kan bygge en dolly. Noen som har dette?

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Hvor dyr og bra skal du ha den? Jeg lagde en ved å kjøpe olabilhjul fra clas ohlson for så å feste dem til en sponplate. Å sette stativet oppå denne fungerer greit det, men man har ingen muligheter til å svinge og å trille den på grus eller ulent underlag er også vrient :P Men det lar seg jo fikses ved å trille den på to kraftige planker.
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Mandal
    Svar
    429

Det er tusen vis av måter å bygge en dolly på, men det er to hoved måter, enten på skinner eller som ei tralle, sistnevnte er vel enklest å lage.

Hvordan du skal bygge din kommer ann på ditt budget, dine sveise og bygge evner og materialer.

Det er bare å sette seg ned og lage ideér og skisser.

EDIT: Plecto var litt før meg
    a ja, nei nei, verden er merkelig!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    178

Har satt av rundt tusenlappen til bygging av dolly.. Ønsker å ha den på dolly.
    Tar gjerne imot skisser og utstyrsliste fra andre som har bygd dette tidligere.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    May 2006
    Svar
    219

Du må nok bare prøve deg frem. Men kan du si litt om hvor og hvordan den skal brukes, hvilke(t) terreng og sånt liksom? Skal du ha en kranearm på dollyen?

Edit: Her er en dolly du kan bygge... http://www.rondexter.com/professiona...el_dollies.htm

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Lillehammer
    Svar
    198

en grei erstatning kan vel være en walkam, gir kanskje ikke helt den samme, smoothe effekten, but I am happy with it.

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    77

Tegninga der er faktisk noe overdrevet i fohold til hva du trenger, men den fungerer fin for å forstå prinsippet.

Anbefaler deg å bygge med to hul i 45'-typen fordi den er mindre følsom ovenfor møkk og lort på skinnene.

Ellers holder det med handlevogn hjul (koster ca 200 for 8stk) som omnteres på noen utsagde trekanter (del et kvadrat i to )

Noen som har tips til hvor vi kan skaffe billige skinner? Vi trenger mer skinner enn først antatt..
    rom delusion bring me to thruth.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •