Det enkleste er å ha en laptop med PCMCIA, og putte P2-kortet inni der. Da får du det opp som en egen stasjon, sånn som du vil.
Har et Panasonic AG-HVX200 kamera som jeg vil tømme P2 kortet på. Jeg prøvde å innstalere driveren for så å koble kamera via firewire, i håp om at P2 kortet skulle vises som en egen disk så jeg bare kunne flytte filene over til pc'en, men neida.
Må man ha et avansert redigeringsprogram som premier, avid eller fcp for å få til dette?
Det enkleste er å ha en laptop med PCMCIA, og putte P2-kortet inni der. Da får du det opp som en egen stasjon, sånn som du vil.
Jeg har verken PCMCIA, PCMFBI eller PCMCSI.. PC har jeg heller ikke, men Mac har jeg.
For å få opp P2 kortene som egene disker må du koble HVX'en til PCen din ved hjelp av en USB kabel.
Både ja og nei...Opprinnelig postet av bajazz
Hva for format/framerate har du skutt i?
Jeg har koblet den via firewire på mac'en (firewire for mac, usb for pc) men den komme rikke opp som egen diskOpprinnelig postet av AzzKicka
720/50POpprinnelig postet av Christian m
Regner med du har satt HVX'en i "PC-mode" ved hjelp av å trykke på "mode-knappen" til det lyser i MCR lampen, for der etter å holde inne "mode-knappen" i 2 sekunder eller mer? Vet ikke om dette er nødvendig når du bruker firiewire, men det må vertfall gjøres når man benytter USB-kabel for at kamera skal få kontakt med pcn.
Bokmerker