-
3rd October 2008, 22:50
Commander
Hvorfor kødder dvd-en???
Okei, nå er jeg litt veldig ganske sint. Har brukt lang tid på å sette sammen en fin meny i DVD-studio pro til et bryllup jeg nettopp har redigert ferdig, MEN når jeg brenner den ut på dvd skjer dette:
DVD-menyen tones inn vakkert, men når den er klar til å brukes ligner den oljesøl som flyter litt fram og tilbake, og de vakre kontrastene jeg ser på mac-en ser ut til å ha blitt drept.
Men ikke nok med dvd-menyen, når jeg spiller av filmen ser bildene veeldig overeksponerte ut. Jeg vet at de er litt overeksponert, men de ser ikke halvparten så illle ut på macen.
en siste ting, det som irriterer meg mest: jeg har lagt inn noen flotte slags "slideshows" noen steder i videoen. Disse stilbildene er vakre på mac-en, men på tv-en så hopper de fram og tilbake som en sint veps.
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, alt ser jo så flott ut på macen :'(
noen hjelp?
takk på forhånd!
-
3rd October 2008, 22:58
Sv: Hvorfor kødder dvd-en???
Først av alt - er fargene på skjermen du bruker til Macen ekstremt på jordet, sånn at du føler du har kontroll på farger og lysnivå - uten å sjekke det opp mot noe som helst som gir en grafisk fremstilling av det, som f.eks. et histogram eller scope?
Hvilken hastighet brenner du DVDene i? Bruk maksimum 4x! Dette er kritisk..
-
3rd October 2008, 23:20
Commander
hmm hvordan sjekker jeg det?
Og så klarer jeg heller ikke å finne hvor jeg bytter brennehastigheten :-\
Men en ting jeg stusser på: prosjektet er på litt i underkant av 2 timer, og jeg valgte "120 minutes dvd best quality" i compressor, men størrelsen på fila på ferdig dvd blir ikke på mer enn 1.6, det med ferdig meny og alt sammen. burde den ikke vært mye større?
-
4th October 2008, 03:16
Prøv med en annen preset da? Det hørtes jo VELDIG hardt komprimert ut..
Om du bruker Final Cut skal du ha mulighet til å vise scopes. Sitter ikke med Mac tilgjengelig nå, men trykk Help, og skriv "scope" i søkefeltet eller let litt rundt omkring.
Gå inn i Systemvalg, skjerm, og sjekk at innstillingene for farger ikke er helt på trynet. Er vanskelig å si noe på sånt uten å se det selv..
-
4th October 2008, 13:55
-
4th October 2008, 14:13
I DVDSP kan du ikke stille inn brennehastigheten. Trykk "Format" og velg at denne skal legges til harddsiken, ikke DVD-brenner, da lager du et .img, som du kan brenne med Toast e.l. brenneprogram - da får du justert brennehastigheten.
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker