Vis meningsmålingsresultat: Hadde du valgt HVR-Z1 eller HVR-V1?

Velgere
9. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • HVR-Z1

7 77.78%
  • HVR-V1

2 22.22%
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12
    Ensign
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Tønsberg
    Svar
    31

Standard HVR-V1e vs. HVR-Z1e

Heisann folkens!

Jeg er i ferd med å gå til innkjøp av kamera, men jeg er så usikker på hva jeg skal velge.

Valget mitt står foreløpig mellom Sonys HVR-Z1e eller HVR-V1e, men er så sykt i tvil for hva jeg skal gå for... Er det noen som har noen bra argumenter for det ene eller det andre?

Jeg er klar over at V1e har en stor fordel ved at det er progressivt, men samtidig lurer jeg litt på det, siden det visstnok (etter det jeg har hørt) er det første HD-kameraet med progressivt... Hva mener dere?

Tusen takk for tilbakemeldinger!
    AG

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Jeg har et Z1 og vil anbefale det på det sterkeste. Utformingen av selve kameraet overgår alt jeg har sett tidligere, og det er brukervennlig som faen, og tillater deg på en enkel måte å gjøre eksakt hva du vil. Det har samme oppløsning som V1, selv om det ikke er de nye cmyk-bildebrikkene. men det utgjør kun en viss forskjell i oppfattelsen av farger. Det er uansett farge- og lysforholdene på innspilling og hva man fikser i ettertid som bestemmer det meste av dette. Z1 er ganske mye billigere enn V1 og man kan kjøpe seg mye fint ekstrautstyr for pengene man sparer på Z1. Oppbygningen av V1 er ikke spesielt bra, den minner mer om PD150, og den har skjermen plassert på det samme plagsomme stedet. V1 har progressivt bilde, men det er tross alt ikke det progressive bildet som selger filmen din, selv om det kanskje blir noe penere om man skal blåse det opp på film. Skal filmen bare slenges rett på en dvd eller komprimeres for nettet, så er ikke progressivt noen hensikt, og det er uansett 25k ekstra for å få seg det.

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Tønsberg
    Svar
    31

Takk for svar

Jeg hørte noen rykter om at HVR-V1e kom til å koste kun 38000 eks mva jeg, og Z1 koster jo noe av det samme så vidt jeg vet.. Er dette falske rykter eller?

Helt enig med det du sier av plassering av lcd-skjermen, jeg synes Z1 er et helt konge kult kamera, og bare genialt oppbygd. Så er så usikker, men..
    AG

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Tønsberg
    Svar
    31

Noen fler som har noen meninger angående dette eller?
    AG

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Det har samme oppløsning som V1
    Oppløysinga på V1 blir jo drastisk mykje høgare då det er progressivt, når det er rørsle i biletet.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Tønsberg
    Svar
    31

Sitat Opprinnelig postet av MiniMan
    Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Det har samme oppløsning som V1
    Oppløysinga på V1 blir jo drastisk mykje høgare då det er progressivt, når det er rørsle i biletet.
    Blir det det altså? Jeg trodde det bare hadde å si at den da filmet hver frame, altså 25 i sekundet, i motsetning til interlaced som er annenhver frame eller hva det er.
    AG

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

Huff, eg er for trøytt til å ta heile interlace/progressive-regla igjen no. Søk litt på google eller wiki du. :wink:
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Tønsberg
    Svar
    31

Sitat Opprinnelig postet av MiniMan
    Huff, eg er for trøytt til å ta heile interlace/progressive-regla igjen no. Søk litt på google eller wiki du. :wink:
    Har gjort det alt! Skjønte hva du mente med at det ble bedre bilder når det er bevegelser!
    AG

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

V1 skal ha full vertikalt oppløsning uten pixel shift (fremstår å teste det). CMOS med Sony's bildet prosessering skal gi "muligens" vesentlig bedre lattitude enn Z1's.

Captain datselguf2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Sola
    Svar
    659

du kan få V1 for 35000kr på VIDEO4 med Utstyr.....
    Fikk En Katalog....

og DVX100B For 23000kr med masse utstyr.....
    VR-V1E HDV
    HDVlight
    Røde NTG2 (Boom og Dead cat)

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •