Viser resultater 1 til 6 av 6
    Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Standard Hvx200 / hpx170

Har noen av dere erfaringer med HVX200 og HPX170?
    Har forstått at hpx har noen greie småting som å skru av fokushjulet og aktivere det som irishjul, men den tar ikke tape?

Hvis noen har en god sammenligning eller reviews hadde jeg satt pris på det!
    Noen her som har erfaringer med FireStore i sammenheng med noen av kameraene?

Ivar

Ensign
    Medlem siden
    Jun 2009
    Svar
    36

Standard

Kan desverre ikke hjelpe deg med å sammenligne de kameraene, men jeg kan fortelle deg noe annet..

Jeg regner med at du skal kjøpe kamera? Ikke kjøp noen av disse. Har jobbet masse med hvx. Det er et veldig lyssterkt og fint kamera generelt sett, men skjermen er helt forferdelig. Jeg har hatt mase fokus problemer pga det. Kjøp deg heller en sony ex1.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard

Det blir hva man gjør det til....med sine begrensninger er både Sony og Panasonicene gode kameraer, men ingen er uten kompromisser.

HPX171 ligger på ca 29000 eksl mva, EX1 husker jeg ikke eksakt men er en god del(type 10-15 over på prisene jeg fikk). EX1 som og er ett veldig bra kamera ligger altså litt over i både pris og størrelse. Tilbudspakker hos video4 så skiller det stort sett 10-15k mellom Panasonic/Sony på de nevnte kameraer, eksl. mva.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard

Jeg brukte HVX200 i ca 2 år, gjorde 100vis av timer opptak på det, og brukte aldri tape-drevet. Så, kjøp HPX... Du kommer ikke til å savne tape, P2-systemet er enormt mye bedre å jobbe med. (Eller Sony SxS for den saks skyld.)

Det der med å deaktivere fokushjulet kan være veldig nyttig hvis du skal bruke 35mm-adapter. Så slipper du å bekymre deg for å komme borti fokusen.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard

Kjøp hpx171, med mindre man må levere dv tape til noen kunder. P2 er som nilsjnesse skriver enormt mye bedre, faktisk en helt ny verden å jobbe med....for fotografer på en positiv måte. Eneste man må ha i bakhodet er evnt backup av råmaterialet.

Det samme gjelder selvsagt SXS fra Sony. Men heller en hpx171 med tilbehøret man trenger, dvs skikkelig stativ, batterier osv...enn ett EX1 uten nødvendig tilbehør.

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2007
    Svar
    87

Standard

Jeg har aldri brukt HVX200, så det kan jeg ikke utale meg om. Men jeg har hatt HPX171E i noen måneder nå, og jeg er godt fornøyd.

P2 systemet er genialt, det gir knallbra bilder med mye data som du kan jobbe endel med uten å ødelegge det. Det er lett format å redigere på.

Skjermen på kameraet er som nevnt ikke noe å rope hurra for. Men samtidig ikke noe som gjør at jeg vil holde meg borte ifra kameraet av den grunn. Det har en forholdsvis god og stor søker. Og blender er uansett noe du bør justere etter sebra stripene, og IKKE etter en skjerm.

Kameraet er lett, men samtidig kraftig i utførelsen slik at det er godt å holde i.

Tja, jeg vet ikke hva mere jeg skal skrive. Jeg er godt fornøyd med kameraet.

Lignende tråder

1. Filtere til Hvx200
    Av MFE i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 0
    Siste tråder: 10th March 2009, 10:25
  2. HPX170 eller EX1
    Av Christian m i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 21
    Siste tråder: 19th December 2008, 10:34
  3. PMW EX-1 opp mot AG-HVX200
    Av cmfossum i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 39