Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    2

Standard iMac og iPhone vs. MacBook Pro

Hei!

Jeg har begynt å spare til Mac, men jeg vet ikke hva jeg skal velge;
    -iMac og iPhone
    -MacBook Pro

Jeg har tenkt å bruke det til redigering av bilde og video, surfing og musikk. Hva foretrekker dere, hva bruker dere?

Med iPhone og iMac kan jeg nesten gjøre det samme som MacBook Pro. Surfe, legge over filmer, dokumenter, bilder osv på iPhone.
    Jeg har større skjerm å jobbe med, kraftigere osv.

Hva er ulemper/fordeler med Iphone og iMac?
    Og hva er ulemper/fordseler med kun MacBook Pro?

Takker for alle svar!

Lieutenant Junior Grade tAke sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    51

Standard

Du sier det jo egentlig selv i posten din? Fordelen med en iMac er at den er kraftigere og du vil få en større skjerm å jobbe på. Som du kanskje vet selv kan du ta med deg en MacBook Pro, vet ikke om det er derfor du skal ha en iPhone også. Så er iMac også mye billigere enn det en MacBook pro er (;

Cadet 1
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    2

Standard

Tror jeg starte med iPhone, så sparer jeg heller litt til, og ser hva det blir til

Commander SimonKlovning sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

Gratulerer! Tøft at du også har lusket deg inn på forumet her

Som du kanskje vet, har jeg sagt hundre ganger at jeg er fornøyd med min Macbook pro. Håper du tenker deg godt gjennom før du velger! Utrolig kjipt hvis du kjøper en iMac, og plutselig finner ut at du vil ha den med deg, bruke den hos andre osv. Alle ting teller! Bare løpe opp i stua og vise en video til foreldrene dine, blir jo vanskelig med en stasjonær. Men samtidig, har du jo fordeler, som større og bedre skjerm, billigere og kraftigere.

Jeg er utrolig fornøyd med min Macbook Pro! Har ikke noe problemer med den, og selv 15" tommeren er så tynn og liten at man kan ha den med seg over alt!

Og det er jo en grunn til at bærbare datamaskiner koster mer og mer fortiden, det er rett og slett blitt populært å bruke datamaskinen overalt!

Macbook Pro:
    +
    * Du kan ha den med deg, den er liten og slank
    * Funker bra til det meste (med mindre man driver med ekstrem gaming)
    * Lang batteritid (!)

Selv om ikke det står så mye her, så har det første punktet utrolig mye å si. Det er det som bestemmer om man vil ha bærbar eller stasjonær!

-
    * Kun 2 USB porter (kan enkelt løses med en USB-hub
    * Styreflata (kan enkelt løses ved å kjøpe en mus)
    * Dyrere en en stasjonær
    * Ikke fullt så bra specs (Fungerer HELT ok for meg hittil hvertfall)

iMac:
    +
    * Gode specs
    * Billig
    * Stor skjerm

-
    * Du er stuck på rommet/stua wherever

Er egentlig bare det jeg ser på som et minus med en stasjonær. Lurte selv på om jeg skulle velge en iMac med litt bedre specs, men tenkte meg godt igjennom, og jeg visste at jeg kom til å ha med meg min overalt! Bare tenk, Loftet, kirka, til venner, på tur osv. osv. osv.

Som du sikkert merker, har dette innlegget et budskap som sier at du egentlig bare må tenke igjennom hvor du skal bruke den, og når.

Håper dette hjelper!

Husk at dette er hva jeg tenker om saken, mange ville sikkert sagt det samme, mange ikke

Helt til slutt burde du også tenke om du virkelig trenger en mobil som kan alt, eller om du vil ha en god datamaskin. Man utvikler seg bedre med en datamaskin, og du har flere muligheter. Men samtidig, er det utrolig digg å ha en liten greie man putter i lomma, som nesten fungerer på samme måte! It's your choice, choose wisely!

Simon Klovning

Woah, første innlegget jeg har skrevet noen gang som man må scrolle på med oppløsning 1440x900! : D

EDIT: Hvis du kan bestemme deg, burde du slå til i morgen! Tilbud på apple.no Sjekk ut www.mac1.no for mer info
    Sist endret av SimonKlovning; 27th November 2009 kl 23:38
    Simon Klovning - 15 år gammel videograf.
    www.klovningfilms.com (under konstruksjon)

Cadet 2
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    5

Standard

Macbook Pro. Men du bør vente i noen måneder, en ny familie er rett rundt hjørnet. Grunner til Macbook Pro:

- BRA bærbar (spørs hvilken tommer, men alle er som regel gode.)
    - Du kan koble den til en PC skjerm, så blir det jo akkurat som om du sitter på en iMac.
    - Utrolig deilig tastatur, osv.
    - Utrolig bra ytelse, flott å ha på skolen å på jobb.
    - Bra å ha med når du skal ut å reise, eller bare vil chille å se film.
    - 7 (8 timer på 17") timers batteri, herlig å ha på en 5 timers lang busstur.

Macbook Pro! Men som sagt. Vent til det kommer en ny familie. Du kommer ikke til å angre! Lykke til.

Lieutenant Kim Lopez sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Jessheim/oslo
    Svar
    96

Standard

har selv hatt macbook pro i snart 2 år og er kjempefornøyd, har denne koblet opp til en 32" tv framfor meg, og dette fungerer veldig bra! Også har jeg trådløst tastatur og mus.

Eneste jeg kan klage på er at batteritiden har blitt betydelig dårlige med tiden, er det flere som har merket noe til dette? men det er vel slik med batterier, at de blir dårligere etterhvert..
    http://www.imdb.com/name/nm2949170/
    Fagassistent: Regi / Grip / Rekvisitt / Scenografi / Lys / Prod

Dette er en ny bruker for USTABIL-KIM.

Commander SimonKlovning sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

Alle batterier til alle pc'er/mac'er blir dårlige med tiden. Var i en apple store i London i dag, og så at man kunne kjøpe batteri til MPB 17, men så ikke 15 noe sted! Går det ikke ann? Tror også jeg så at man kunne kjøpe batteri til MB.
    Simon Klovning - 15 år gammel videograf.
    www.klovningfilms.com (under konstruksjon)

Lieutenant
    Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim
    Svar
    115

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Markus Vis post
    Macbook Pro! Men som sagt. Vent til det kommer en ny familie. Du kommer ikke til å angre! Lykke til.

Kan jeg få spørre om du vet når den nye familien kommer? Fant ikke noe info på Apples hjemmesider.. :P

Cadet 2
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    5

Standard

Apple er alltid noen drittsekker som aldri forteller når nye ting vil komme. Dette selvfølgelig for å tjene penger. Men nei, vet nok ikke det. Du kan jo sende dem en mail å spørre, men tviler på at du får svar. Men det virker jo logisk at en ny familie kommer snart.
    iMac > nettopp blitt oppdatert
    Macbook > nettopp blitt oppdatert
    MacMini > nettopp blitt oppdatert
    Data, nei beklager MacMusa (Magic Mouse) > nettopp blitt oppdatert

Så gjenstår
    Macbook Pro,
    Macbook Air,
    og Mac Pro.

Bare vent å se Kan tippe det kommer en ny familie rundt jul.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jul 2009
    Svar
    128

Standard

Hva kan vi forventet av forandringer på f.eks Mac Pro i de respektive klassene?
    Får en mer for samme prisen som i dag, mens de gamle modellene blir billigere,
    eller vil de bare bli faset ut samtidig som de nye kommer?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. konvertering av video fra vegas til ipod/iphone
    Av thomasdekinder i forumet Programvare
    Svar: 1
    Siste tråder: 13th May 2009, 14:23
  2. Redigering av HD på Imac
    Av pgnja i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 10
    Siste tråder: 6th November 2008, 16:17
  3. iMac eller Macbook Pro?
    Av ZtilongZ i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr