Jeg har bare testet Redrock's followfocus, og den fungerer jo helt fint den.
Jeg kan ikke forstå at det skal være så stor prisforskjell på disse? De er jo i bunn og grunn helt like.
Hei hei
Jeg har sett nå mange steder etter en dugeleg follow focus, og har besluttet at jeg ikke kjøper ARRI sin.
De to jeg har kommet fram til er redrock micro og indiefocus sin.
Noen som har erfaring med noen av dem? hvis jeg får høre at det indiefocusen er god så jogger jeg og kjøper den, siden den har en passende pris, mens redrocken koster det dobbelte.
and speaking of indiefocus, noen som har erfaring med deres indieSLIDERpro? noen som har tiltro til at deres nye dolly skal fungere fett?
takk på forhånd
hilsen feit slask
Jeg har bare testet Redrock's followfocus, og den fungerer jo helt fint den.
Jeg kan ikke forstå at det skal være så stor prisforskjell på disse? De er jo i bunn og grunn helt like.
Indiefocus har jeg ingen erfaring med, med SGpro'en og RedRocken skal fungere helt ypperlig, eneste er at SGpro'en har ca 1 stopp i mørketap, mens RedRocke'en har 2,5 stopp i tap. Med andre ord trenger en mer lys ved bruk av RedRock'en.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
jojo, men en follow focus er en follow focus, uavhengig av hvor mye de forskjellige adapterene tar inn av lys? :![]()
Bruker redrock sin og den funker veldig bra. Tre pisker i forskjellige lengder også som funker bra.
At FF er like er nok en sannhet med modifikasjoner. Det er ikke så mye som rettferdiggjør prisen, men dette er jo finmekanikk og det er litt forskjell - stort sett på hvor glatt og fint de går og hvordan opplegget er sånn at de vrir mist mulig på linsen ved fokusstopp. Er hjulet stort kommer de nemlig litt unna og da blir momentet såpass stort at man lett får en bevegelse. Det tar seg litt dårlig ut.
Zacuto er nok suveren både på design, følelse og pris. Av siste grunn ble det derfor Redrock til meg.
zacuto har skumle priser. Det de derimot selger ser jævlig bra ut, og har lyst på en sånn fin arm til monitoren de har, men herre, det er fortsatt bare en arm og så lenge jeg kun tjener noen tusen per oppdrag så klarer jeg ikke å rettferdiggjøre prisen.
Men da ser det ut til at det går mot redrock - selv om prisen på "complete bundle" greia er 1000 kroner DYRERE enn Ikan monitoren jeg skal slenge med. syk syk verden
IndiFocus har jeg kun hørt skankye ting om.
Hvis mulig, kjøp Redrock, eller kanskje den nye fra Cinevate.
Hvis det blir for dyrt, kjøp SGPro.
Red rock sin er veldig bra. Ganske nøyaktig og en kan velg hvor mye motsand hjulet skal gi osv....
PS: Ligger fremdeles Red Rock Deluxe Bundle Mattebox helt ny i eske her til salgs. 5500,- kr![]()
I tilfelle du vil fullføre riggen din
Har selv rails og mattebox fra Indifocus. Railsa er geniale, og de var absolutt et røverkjøp, men matteboxen var så som så. Den funker til mitt bruk og jeg gidder ikke å betale mer for matteboxen en kameraet selv![]()
Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n
Bokmerker