Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard Innkjøp av videomikser

Vi skal kanskje kjøpe inn ny bildemikser på skolen. Denne skal hovedsakelig brukes til OB-produksjoner, men skal også kobles til eksisterende mikser (grass valley n-100) for å muliggjøre tilkobling av flere kamera.

Vi trenger en analog mikser med fra 6 til 8 kanaler, med gode muligheter for å kjøre grafikk inn fra mac.

Har hatt kontakt med Videoutstyr og Video4, som bla a anbefalte Edirol lvs-800, er dette en grei mikser som møter våre behov? Evt andre miksere dere har erfaringer med?
    Glidecam X-10 med HD-4000 slede
    Canon XH-A1

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard

Hvor mye penger har du til rådighet? En analog mikser? Mener du en mikser med analoge innganger? Har hørt mye bra om LVS-800, den skal være bra til den prisklassen, men har aldri fått prøvd den selv.

Ellers har jeg erfaring med Panasonic AG-MX70, men disse ligger vel på en 30-40 000, og så har jeg brukt Sony DFS-700, en fantastisk god mikser, som ligger på rundt 50-70 000 kroner. Sistnevnte er dog utdatert, og produseres ikke lenger, såvidt jeg vet.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard

Økonomisk sett vil vi selvfølgelig ha en mikser som er så billig som mulig, men det aller viktigste er at det er en bra bikser som er lett å bruke. Skolen vil heller ha noe bra, holdbart og dyrt enn noe billig drit. Samtidig er det ingen vits i at mikseren er mer avansert enn hva vi får bruk for.

Med analog mikser mener jeg at den mikser analoge signaler ja.

Har også sett litt på AG-MX70, men for meg virker det som om LVS-800 innfrir kravene våre godt nok. Hva vil du si er hovedforskjellen mellom LVS-800 og AG-MX70 som kan forsvare prisøkningen?
    Canon XH-A1

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard

Jeg vet egentlig ikke så mye om forskjellene, men en av dem er vel at MX70'en har mulighet for å utvides med SDI-kort, hvis det ikke er standard da.. Nei, skal ikke si noe for sikkert.. Men jeg har sett på LVS-800 på produsenten sin hjemmeside og tror den er absolutt god nok for dere.

Sitter og tygger på å bestille en selv, har en del live-oppdrag som hadde gjort det praktisk å ha en. Hvor mye skal Video4 ha for den?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Svar
    244

Standard

Listepris hos video4 inkl moms er 25k.
    Mikseren er nå bestillt og kommer om en ukes tid!:P Blir spennende!
    Canon XH-A1

Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard

Ah, ikke så gale som jeg trodde da. Gratulerer! Hvis du gidder kan du jo skrive en liten anmeldelse av mikseren når du har fått den og brukt den litt, jeg vurderer nemlig det samme

Lignende tråder

1. Sony EX1 og 4 kanals videomikser
    Av cmfossum i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 4
    Siste tråder: 3rd October 2008, 00:00
  2. Hjelp til innkjøp av utstyr.
    Av cmfossum i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 13
    Siste tråder: 2nd March 2008, 02:06
  3. Innkjøp av skolekamera. Hva er det beste valget?
    Av EidetFilm i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 10
    Siste tråder: 4th September 2007, 13:12
  4. Innkjøp av Bærbar
    Av psiljedelic i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 5
    Siste tråder: 8th September 2005, 15:58

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine